Hlavní navigace

Nabídku na šéfování Markíze dostal ředitel konkurenční Jojky. Odmítnul

29. 9. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
29. 9. 2010

První, koho majitel nejsledovanější slovenské televize Markíza, společnost CME, oslovil s nabídkou na funkci generálního ředitele této stanice po odchodu nynějšího šéfa Václava Miky, byl generální ředitel konkurenční televize Joj František Borovský. Slovenskému deníku Sme to potvrdil sám šéf Jojky s tím, že nabídku zdvořile odmítnul. Borovský zároveň naznačil, že za Mikovým rozhodnutím odejít z Markízy jsou přílišné zásahy CME do jeho rozhodování.

K TÉMATU: Slovenská Markíza změní generálního ředitele. Václav Mika končí

V televizi Joj jsme před třemi lety začínali s patnáctipro­centním podílem na trhu, dnes se v prime time blížíme 30 procentům. Zahodit tato léta by bylo nezodpovědné. Navíc akcionář v případě televize Joj nám poskytuje potřebnou volnost v rozhodování, abychom se uměli chovat konkurenceschopně, řekl Borovský. Šéf Jojky přitom v Markíze již působil, v letech 2006 až 2007 vedl její program.

ČTĚTE TAKÉ: Markízu bude řídit dočasně bývalý šéf Novy Petr Dvořák

Jako programový ředitel vystřídal Borovský krátce po sobě všechny tři velké slovenské televize. Začínal v roce 2002 jako programový ředitel Jojky v době, kdy jí vedl generální ředitel Richard Rybníček. Když Rybníček zvítězil ve výběrovém řízení na generálního ředitele veřejnoprávní Slovenské televize, nastoupil v roce 2003 společně s ním do managementu STV jako programový ředitel. V roce 2005 se ale vrátil šéfovat programu Jojky, odkud si v roce 2006 na rok odskočil na stejnou pozici do Markízy.

BRAND24

NAPSALI JSME: Odcházející ředitel Markízy bude hostem dnešní Adela show na této televizi

V roce 2007 se Borovský definitivně vrátil do televize Joj jako programový ředitel, od letošního roku je zároveň i jejím generálním ředitelem. V žádné ze jmenovaných tří televizí neměl Borovský takovou konkurenční doložku, aby si nemohl dovolit ze dne na den přejít k přímé konkurenci.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).