Hlavní navigace

Minulý týden nejvíce rostla TV Barrandov, naopak klesala zpravodajská ČT 24

9. 4. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Z televizních skupin se nejvíce dařilo Nově, a to jak u dospělých diváků, tak u jejího publika od 15 do 54 let

Největší nárůst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku ze všech českých televizí měřených peoplemetry vykázala minulý týden televize Barrandov. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,94 procentního bodu, denně ji sledovalo v průměru 5,10 procenta dospělých diváků, kteří trávili čas u televize. Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, která si pohoršila o 0,33 procentního bodu na hodnotu 4,20 procenta (ještě větší pokles o 0,60 procentního bodu zaznamenala skupina neměřených televizí).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Meziročně si však v porovnání s 14. týdnem 2012 televize Barrandov mírně pohoršila (o 0,20 procentního bodu). Největší růst oproti loňskému roku zaznamenala ČT 2 – o 0,49 procentního bodu na hodnotu 4,09 procenta. Ještě více, o 0,83 procentního bodu, rostly „ostatní“ samostatně neměřené televize. V meziročním poklesu vede ČT Sport, která si pohoršila o 2,50 procentního bodu na hodnotu 3,80 procenta, a Prima family, která klesla o 1,78 procentního bodu na podíl 15,65 procenta.

K TÉMATU: Skokanem předminulého týdne Prima Cool, dosáhla letošní rekord. Nejvíc klesala ČT 1

Z pohledu tří největších televizích skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku si minulý týden nejlépe vedla Nova Group. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 31,62 procenta diváků starších 15 let, kteří se dívali na televizi. Oproti předminulému týdnu jde ale o pokles o osm setin procentního bodu, meziročně si však skupina Nova polepšila o 1,83 procentního bodu. Druhá skončila Česká televize se souhrnným podílem 27,79 procenta, který byl o 0,15 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu, ale o 3,15 procentního bodu nižší než v loňském 14. týdnu. Třetí v pořadí Prima Group oslovila 24,28 procenta dospělého publika a oproti předchozímu týdnu si pohoršila o 0,26 procentního bodu, ale meziročně rostla o 0,65 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 14. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,70 + 0,05 – 0,45
ČT 2 4,09 – 0,09 + 0,49
ČT Sport 3,80 + 0,52 - 2,50
ČT 24 4,20 - 0,33 – 0,68
Nova 24,13 – 0,21 – 0,64
Nova Cinema 4,44 + 0,36 – 0,58
Fanda 1,41 – 0,02 – nevysílal –
Smíchov 0,82 – 0,05 – nevysílal –
Telka 0,82 – 0,06 – nevysílala –
Prima family 15,65 + 0,17 – 1,78
Prima Cool 4,25 – 0,19 + 0,33
Prima love 2,16 – 0,11 – 0,12
Prima Zoom 2,22 – 0,11 – nevysílala –
TV Barrandov 5,10 + 0,94 – 0,20
Atmedia 1,83 – 0,16 + 0,02
ostatní TV 9,37 – 0,60 + 0,83

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí především komerční televize a je hlavním publikem Novy, si minulý týden v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila opět televize Barrandov. Rostla o 0,82 procentního bodu na hodnotu 4,61 procenta. Největší pokles vykázala Prima Cool, která si po rekordním narozeninovém týdnu pohoršila o 0,82 procentního bodu na hodnotu 6,14 procenta. Velký pokles, o 0,84 procentního bodu, potkal i skupinu „ostatních“ televizí, které nejsou samostatně měřeny peoplemetry.

V meziročním srovnání s 14. týdnem 2012 si v této divácké skupině nejvíce polepšila ČT 2, a to o 0,81 procentního bodu na hodnotu 3,72 procenta. Největší pokles potkal ČT Sport, jejíž průměrný týdenní podíl spadnul o 2,88 procentního bodu na 4,29 procenta. Velké poklesy ale zaznamenaly i ČT 1 a Prima family. Jednička si u mladých meziročně pohoršila o 1,43 procentního bodu a dosáhla podílu 12,36 procenta, Prima family klesla o 1,51 procenta na hodnotu 12,67 procenta. Hlavní kanál Novy oproti tomu mírně rostl: o 0,40 procentního bodu na podíl 27,17 procenta.

Tipy C

V kumulovaných podílech hlavních tří televizních skupin v zemi byla u diváků od 15 do 54 let na špici opět Nova Group, která oslovila 36,69 procenta publika. To však bylo o 0,17 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale o 3,54 procentního bodu více než loni totuo dobou. Druhá skončila Prima Group se souhrnným podílem 23,92 procenta. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o 0,48 procentního bodu, ale meziročně rostla o 0,92 procentního bodu. Česká televize skončila třetí s podílem 22,76 procenta – o 0,48 procentního bodu vyšším než v předminulém týdnu, ale o 4,20 procentního bodu nižším než před rokem.

Průměrné celodenní podíly televizí za 14. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,36 + 0,50 – 1,43
ČT 2 3,72 – 0,21 + 0,81
ČT Sport 4,29 + 0,29 - 2,88
ČT 24 2,39 – 0,10 – 0,71
Nova 27,17 + 0,21 + 0,40
Nova Cinema 5,85 + 0,49 – 0,52
Fanda 1,67 – 0,02 – nevysílal –
Smíchov 1,24 – 0,35 – nevysílal –
Telka 0,76 – 0,16 – nevysílala –
Prima family 12,67 + 0,50 – 1,51
Prima Cool 6,14 - 0,82 + 0,15
Prima love 2,68 – 0,15 – 0,16
Prima Zoom 2,43 – 0,01 – nevysílala –
TV Barrandov 4,61 + 0,82 – 0,41
Atmedia 2,65 – 0,24 + 0,31
ostatní TV 9,38 - 0,84 – 0,15

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).