Hlavní navigace

Minulý týden byl pro Novu nejhorší za letošní rok, Telka poprvé nad podílem 1%

17. 7. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Průměrný celodenní podíl hlavního kanálu Novy na dospělém publiku klesl na 20,59 procenta. Výrazný růst zaznamenala zpravodajská ČT 24.

Několik rekordů zaznamenaly minulý týden televizní kanály ze skupiny Nova. Hlavní program Novy klesl na vůbec nejhorší týdenní podíl na dospělém publiku v letošním roce (20,59 procenta), Fanda zaznamenal největší mezitýdenní pokles ze všech televizí měřených peoplemetry (o 1,82 procentního bodu na hodnotu 1,70 procenta) a Telka dosáhla nejvyššího týdenního podílu na dospělém publiku za svoji existenci (1,13 procenta) a zároveň poprvé v týdenních datech pokořila hranici procentního bodu. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Pozici skokana týdne si zajistila zpravodajská ČT 24, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 1,38 procentního bodu na hodnotu 6,69 procenta. Pokles Fandy na méně než polovinu jeho výkonu v předminulém týdnu přímo souvisí s ukončením tenisového Wimbledonu, který tento kanál ze skupiny Nova denně přenášel živě. V meziročním srovnání s 28. týdnem 2012 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšila ČT 2, a to o 0,22 procentního bodu na hodnotu 4,29 procenta. O rekordních 2,26 procentního bodu na podíl 4,36 procenta stouply i stanice zastupované agenturou Atmedia. Největší meziroční pokles zaznamenala Prima family (o 5,25 procentního bodu na podíl 13,55 procenta).

K TÉMATU: Předminulý týden přinesl rekordy Fandy, Smíchova i Telky. Nejvíce ale rostla ČT 1

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejlépe dařilo České televizi. Její čtyři programy oslovily v průměru 30,46 procenta diváků starších 15 let u obrazovek, což bylo o 1,63 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale meziročně to znamenalo pokles o 1,47 procentního bodu. Druhá skončila skupina Nova s kumulovaným podílem 29,24 procenta, která oproti předminulému týdnu pohoršila o 2,36 procentního bodu, ale meziročně stoupla o 2,59 procentního bodu. Třetí byla tradičně skupina Prima, tentokrát s podílem 22,04 procenta (o čtyři setiny procentního bodu menším než v předminulém týdnu a meziročně klesla o 3,53 procentního bodu).

Průměrné celodenní podíly televizí za 28. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,72 – 0,62 – 1,44
ČT 2 4,29 + 0,41 + 0,22
ČT Sport 2,76 + 0,46 – 0,10
ČT 24 6,69 + 1,38 – 0,15
Nova 20,59 – 0,44 – 0,99
Nova Cinema 4,60 – 0,18 – 0,47
Fanda 1,70 - 1,82 – nevysílal –
Smíchov 1,22 – 0,03 – nevysílal –
Telka 1,13 + 0,21 – nevysílala –
Prima family 13,55 + 0,50 - 5,25
Prima Cool 3,88 – 0,30 – 0,43
Prima love 2,52 – 0,19 + 0,06
Prima Zoom 2,09 – 0,05 – nevysílala –
TV Barrandov 4,52 + 0,29 – 0,54
Atmedia 4,36 + 0,40 + 2,26
ostatní TV 9,38 + 0,08 + 0,69

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí Nova a je atraktivnější pro inzerenty, si minulý týden v celodenním průměrném podílu na publiku nejvíce polepšila ČT Sport (o 0,78 procentního bodu na hodnotu 2,87 procenta). Největší pokles vykázal Fanda, a to o 2,19 procentního bodu na hodnotu 2,00 procenta. V meziročním srovnání s 28. týdnem 2012 nejvíce stoupala ČT 2, která si polepšila o 0,73 procentního bodu na podíl 4,13 procenta. Výraznější růst o 1,50 procentního bodu na hodnotu 4,42 procenta zaznamenaly i televize zastupované agenturou Atmedia. Největší meziroční pokles potkal Primu family, která si pohoršila o 6,27 procentního bodu na hodnotu 9,94 procenta.

BRAND24

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden pozici lídra uhájila skupina Nova. Jejích pět volně šířených programů dosáhlo kumulovaného podílu 35,36 procenta, což bylo o 1,32 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale o 3,95 procentního bodu více než v loňském roce. Druhou pozici obsadila Česká televize s podílem 23,51 procenta. V jejím případě jde o nárůst o 1,11 procentního bodu oproti předminulému týdnu, ale meziročně si pohoršila o 1,69 procentního bodu. Skupina Prima skončial třetí s podílem 21,54 procenta, který byl o 0,64 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu. Meziročně klesla o 4,14 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 28. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,88 – 1,09 – 1,82
ČT 2 4,13 + 0,72 + 0,73
ČT Sport 2,87 + 0,78 – 0,18
ČT 24 3,63 + 0,70 – 0,41
Nova 24,15 + 0,65 – 1,06
Nova Cinema 6,19 + 0,03 – 0,01
Fanda 2,00 - 2,19 – nevysílal –
Smíchov 1,88 – 0,10 – nevysílal –
Telka 1,14 + 0,29 – nevysílala –
Prima family 9,94 + 0,26 - 6,27
Prima Cool 6,06 – 0,38 – 0,46
Prima love 3,18 – 0,46 + 0,23
Prima Zoom 2,36 – 0,06 – nevysílala –
TV Barrandov 3,96 + 0,06 – 0,61
Atmedia 4,42 + 0,52 + 1,50
ostatní TV 11,21 + 0,05 + 0,99

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).