Hlavní navigace

Meziročně lehce stoupá Česká televize, lehce klesá skupina Nova

14. 11. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nejvíce pak posiluje kanál ČT sport a také zpravodajská stanice ČT24. A platí to i v rámci týdne.

Mezitýdenní vývoj (vs. 44. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT1, který ztratil 0,74 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek ale bohatě kompenzovala jak stanice ČT sport, která si polepšila o 1,99 procenta uvedené cílové skupiny, tak ČT24 s přírůstkem 0,71. Největší pokles potkal TV Nova, která odepsala 1,31 procenta obecné divácké skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní přišly o podíl 0,59 procenta, naopak posílily ty, které jsou sdružené pod Atmedia, a to o 0,27 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Oproti minulému týdnu klesl podíl filmových kanálů Prima Max a Nova Cinema

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která jako jediná posiluje a připsala 2,03 procenta, celkem oslovila 30,93 procenta diváků starších patnácti let. Všechny ostatní skupiny ztrácejí a nejvíce Nova, jejíž podíl klesl o 1,24 procenta na celkových 29,23 procenta. Podobně na tom byla FTV Prima, u níž podíl dosáhl 21,76 procenta obecné cílové skupiny při poklesu 0,39 procenta. Neznatelně pak klesl podíl skupiny Barrandov, která přišla o 0,04 procenta a celkem ji sledovalo 7,77 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (45. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázala největší ztrátu televize Nova, která odepisuje 1,69 procenta, a také stanice ČT1, která ztratila 0,94 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT sport, která si polepšila o 2,05 procenta. Narostl i podíl stanice ČT24, která si k dobru připsala 0,72 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i skupina kanálů sdružená kolem Atmedia, která posílila o 0,41 procenta. Naopak podíl stanice Prima Zoom u mladších diváků o 0,31 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Česká televize minulý týden porazila skupinu Nova, nejvíce stoupaly ČT Sport a ČT 24

Česká televize narostla i jako televizní skupina. Přidat si může 1,78 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 25,32 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov, i když to bylo pouze 0,14 procenta na celkových 5,38 procenta. Všechny ostatní skupiny ztrácejí a největší pokles vykázaly kanály skupiny Nova, jejichž podíl klesl o 1,54 procenta a celkem činil 35,04 procenta. O 0,62 procenta pak klesly stanice FTV Prima, jejichž celkový podíl tvořil 22,24 procenta.

Kanály – průměrné podíly (45. týden 2016)
Graf podílu kanálů (45. týden 2016)
Graf podílu skupin (45. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 46. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT sport si meziročně polepšila o 2,04 procenta, naopak stanice ČT1 meziročně klesla o 0,76 procenta. Nejvíce však ztrácejí kanály skupiny Ostatní, které přišly v meziročním srovnání o 2,1 procenta obecné divácké skupiny. Stejně poklesl i podíl stanice Prima, která tak meziročně odepsala taktéž 2,1 procenta diváků starších patnácti let. Posílilo Kino Barrandov, a to o 0,67 procenta, a také kanál Barrandov Plus, který si připsal 0,45 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Nova, i když nijak výrazně – přišla o 0,99 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si polepšil Barrandov, který si připsal 1,25 procenta. Ještě více ale posílila Česká televize, jejíž podíl stoupl o 1,39 procenta. Podíl FTV Prima pak stoupl vysloveně neznatelně, a to o 0,07 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice ČT sport, jejíž podíl stoupl o 1,83 procenta. Stoupl i podíl zpravodajského kanálu ČT24, který si připsal 0,71 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenala hlavní Prima, která meziročně přišla o 2,1 procenta, a také Nova, která ztratila 1,05 procenta své primární cílové skupiny. Stanice sdružené kolem Atmedia svůj podíl u mladších diváků meziročně navyšují o 0,62 procenta, naopak stanice ze skupiny Ostatní odepisují 1,9 procenta.

Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Nejvíce ztrácela Nova, která přišla o 1,03 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 0,86 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 1,59 procenta, navýšily kanály České televize. FTV Prima pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let klesá o neznatelných 0,08 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).