Hlavní navigace

Meziročně klesá výkon Novy, naopak České televizi se evidentně daří

5. 7. 2016
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ ČERVNA – Meziročně roste podíl kanálu ČT Sport, i když ve srovnání s minulým měsícem mu uškodilo vypadnutí českého fotbalového týmu z probíhajícího Eura.

Meziměsíční vývoj (vs. květen 2016)

Cílová skupina 15+

Díky vypadnutí českého týmu z fotbalového mistrovství Evropy se největšího poklesu mezi jednotlivými sledovanými kanály dočkal ČT Sport, který ve srovnání s letošním květnem ztratil 1,15 procenta obecné cílové skupiny. Druhou nejvýznamnější ztrátu pak zaznamenaly kanály sdružené v rubrice Ostatní, které přišly o 0,76 procenta podílu u diváků starších patnácti let. Hlavní Prima pak z měsíce na měsíc odepsala 0,27 procenta zástupců obecné divácké skupiny. Zásadní zpravodajská témata naopak přitáhla pozornost diváků ke kanálu ČT 24, který si meziměsíčně polepšil o 0,62 procenta diváků starších patnácti let. Svůj podíl navýšila i hlavní Nova, a to o 0,33 procenta obecné cílové skupiny.

MINULÝ MĚSÍC: Meziměsíčně pomohl hokej České televizi, v meziročním srovnání ale ztrácela

I mezi televizními skupinami se nejvýraznějšího propadu dočkaly programy České televize, jejichž podíl u obecné divácké skupiny se meziměsíčně snížil o 0,62 procenta a jejich celkový podíl se v červnu ustálil na 31,21 procenta. Mírně oslabily i stanice Primy, které si pohoršily o 0,1 procenta diváků starších patnácti let a červen ukončily s celkovým podílem 21,35 procenta. Do plusu šly naopak kanály Novy, které si polepšily o 0,36 procenta obecné cílové skupiny a jejichž celkový podíl u zmíněné divácké skupiny v červnu činil 29,83 procenta. Letní měsíce a sportovní události svědčí i stanicím skupiny Barrandov, jejichž podíl se meziměsíčně zvýšil o 0,18 procenta na celkových 6,76 procenta.

TOP 10 všechny stanice (červen 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny byl propad podílu ČT Sport ještě markantnější, oproti květnu oslabila o 2,22 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Mladší diváci se v červnu odvrátili i od Primy Love, kterou opustilo 0,41 procenta uvedené cílové skupiny. Ostatní propady nebyly tak zásadní. Na opačném konci žebříčku zabodovala hlavní Nova, která oproti květnu posílila podíl u své primární obchodní skupiny o 0,67 procenta. O 0,43 procenta si polepšila i zpravodajská ČT 24 a v krátkých odstupech pak své podíly navýšila hlavní Prima, a to o 0,34 procenta, ČT 1 o 0,33 procenta a kanály sdružené v mediazastupitelství Media Club, jejichž podíl meziměsíčně stoupl o 0,32 procenta.

MINULÝ ROK: V červnu posilovaly všechny televize kromě ČT Sport. Nejvíc Prima, i jako skupina

Z pohledu televizních skupin se jediného meziměsíčního oslabení podílu u diváků ve věku od 15 do 54 let dočkaly stanice České televize, jejichž podíl poklesl o 1,58 procenta na finálních 25,5 procenta. Největší nárůst vykázaly kanály Novy, které podíl u své primární obchodní skupiny navýšily o 0,7 procenta na celkových 34,62 procenta. Navýšení podílu se povedlo i programům Primy, jejich podíl na sledovanosti u mladší cílové skupiny stoupl o 0,48 procenta a celkem oslovily 22,64 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Mírné posílení podílu vykázala i stanice skupiny Barrandov, jejich podíl u mladší cílové skupiny stoupl o 0,14 procenta a skončil na 4,6 procenta.

Kanály – průměrné podíly (červen 2016)
Graf podílu kanálů (červen 2016)
Graf podílu skupin (červen 2016)

Meziroční vývoj (vs. červen 2015)

Cílová skupina 15 +

Meziročně si u obecné divácké skupiny nejvíce polepšil kanál ČT Sport, který letos v červnu oslovil o 3,06 procenta diváků starších patnácti let více než ve stejném měsíci před rokem. Podíly naprosté většiny ostatních kanálů meziročně klesaly, plusové přírůstky vykázaly akorát stanice skupiny Barrandov, TV Barrandov si meziročně polepšila o 0,34 procenta obecné divácké skupiny a Kino Barrandov svůj podíl navýšila dokonce o 0,51 procenta. Výrazný pokles pak zaznamenala hlavní Nova, která meziročně přišla o 0,98 procenta diváků starších patnácti let, stanice zastupované společností Atmedia svůj podíl u obecné divácké skupiny oslabily o 0,97 procenta a do třetice oslabil i podíl Novy Cinema, která ztratila 0,86 procenta diváků starších patnácti let.

Největší nárůst vykázala mezi televizními skupinami Česká televize, která si meziročně připsala 2,96 procenta obecné cílové skupiny. Dařilo se i kanálům Barrandova, jejichž podíl u diváků starších patnácti let poskočil o 1,23 procenta. Mírného posílení podílu se dočkaly i programy Primy, které si meziročně polepšily o 0,26 procenta zástupců obecné divácké skupiny. Jediný pokles tak meziročně vykázaly stanice skupiny Nova, která meziročně odepsala 2,63 procenta diváků starších patnácti let.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků se zdaleka nejvýraznějšího nárůstu dočkala sportovní stanice ČT Sport, která meziročně svůj podíl u diváků ve věku od 15 do 54 let navýšila o 3,3 procenta. Ostatní nárůsty nebyly zdaleka tak výrazné, Kino Barrandov si meziročně polepšilo o 0,28 procenta, podíl stanice Barrandov Plus se meziročně navýšil o 0,26 procenta a hlavní Prima poskočila o 0,24 procenta. Naopak nejvíce si pohoršila hlavní Nova, která přišla o 1,28 procenta své primární obchodní skupiny, a hned v závěsu pak Nova Cinema, jejíž podíl poklesl o 1,04 procenta. Třetí nejhorší výsledek vykázala Prima Zoom, jejíž podíl u diváků ve věku od 15 do 54 let se meziročně snížil o 0,56 procenta.

I u mladší cílové skupiny vykázala z televizních skupin jediný pokles Nova, která meziročně odepsala 3,15 procenta své primární obchodní skupiny. Nejvíce si naopak polepšila Česká televize, která svůj podíl u mladší cílové skupiny meziročně navýšila o 2,4 procenta. Poskočil i podíl stanic skupiny Prima, jejichž podíl stoupl oproti minulému červnu o 1,23 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Svůj podíl vylepšila i skupina kanálů Barrandov, jejich celkový podíl stoupl o 0,58 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).