Hlavní navigace

Janeček: Logo změní ČT na závěr digitalizace, grafiku už v září

15. 8. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 322915
15. 8. 2007

K očekávané změně loga České televize dojde až na závěr procesu digitalizace pozemního televizního vysílání. Oproti tomu grafika všech programů ČT se změní už od letošního září. V úterních Impulsech Václava Moravce na Rádiu Impuls to řekl generální ředitel ČT Jiří Janeček, podle něhož nejpovedenější grafiku bude mít digitální program ČT 4 Sport.

AUDIO: Záznam rozhovoru Jiřího Janečka pro Rádio Impuls (14.8.2007)

Je krásný, odpověděl Janeček na otázku, proč je připravovaná grafika nejhezčí právě na sportovním kanálu. Oproti tomu nové logo, které ČT slibovala nasadit už v několika termínech a pokaždé je posunula, se na obrazovce ČT objeví mnohem později. My jsme řekli, že budeme měnit celý design České televize a to v souvislosti s nástupem digitalizace a vlastně už s nástupem nových digitálních kanálů. Jak si diváci všimli, tak digitální kanály, to znamená ČT 24 a ČT 4 Sport mají jinou tvář než ČT 1 a ČT 2. Čili chtěli jsme, aby došlo k určitému sjednocení, vysvětlil Janeček.

Původní logo i loga dvou nových digitálních programů ČT zatím televize měnit nebude. Zatím to klasické logo budeme používat ještě dál, s tím novým logem budeme počítat v době, maximálně v době, kdy začne nebo vstoupí digitalizace do závěrečné fáze, uvedl šéf ČT. Ještě během zavádění digitálního vysílání by Kavčí hory rády spustily další digitální program, podle Janečka to ale zřejmě nebude technicky možné, protože datový tok veřejnoprávního multiplexu bude omezen a vejdou se do něj jen čtyři televizní kanály.

My máme samozřejmě připraveny programy pro tyto (nové) kanály, můžeme je začít vysílat prakticky ihned, ale, a to je důležité, technologicky a technicky v současné době vzhledem ke kvalitě nelze vysílat více než čtyři kanály. Prostě představte si trubku a tou teče určité množství kapaliny. A my tam té kapaliny pod určitým tlakem více nedáme. Také v současné době je ta trubka limitovaná, tlak je limitovaný a té kapaliny tam může téct prostě jenom limitované množství, uvedl Janeček.

BRAND24

Sama ČT přitom nemůže ovlivnit technické parametry multiplexu. Česká televize neumí rozšiřovat trubky, Česká televize umí trubky naplňovat, ale neumí dělat ten tlak a neumí je dělat větší. To je věc firem, které se zaobírají distribucí signálu, to je věc institucí, které se zaobírají frekvencemi a tak dále, vysvětlil Janeček. Ale ani připravovaný veřejnoprávní multiplex se čtyřmi současnými programy ČT nemá podle ředitele na růžích ustláno. Televize by podle Janečka chtěla co nejdřív pokrýt digitálním signálem co největší území. Bohužel to ale nezávisí pouze od České televize, závisí to na řadě dalších věcí, na legislativě, technice, technologii a tak podobně, uvedl ředitel ČT.

Přesto Janeček předpokládá, že k rozšiřování digitálního vysílání dojde poměrně rychle, a to především v místech, kde analogové vysílání ruší digitální signál ze sousedních zemí. Nejvíce nebo nejrychleji by měla postupovat digitalizace v oblastech, kde je rušený analogový signál digitálním z Německa a naopak, to znamená, za jihozápadním až na sever pohraničí, v těch oblastech Západočeského kraje a Severočeského kraje, slibuje Janeček.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).