Hlavní navigace

Lagardere chce v Česku provozovat satelitní televize

7. 8. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
7. 8. 2007

Francouzský mediální koncern Lagardere by rád v České republice provozoval televizní stanice. A to nejen pozemní, o jejichž licence usiloval ve výběrovém řízení vypsaném v roce 2004 Radou pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), ale také satelitní. Na dnešní schůzce s novináři to řekl prezident české pobočky koncernu Michel Fleischmann.

Máme zájem o satelitní televize. Zatím to je ale drahá záležitost, prohlásil Fleischmann s tím, že satelitní ani pozemní digitální stanice zatím v Česku negenerují a v brzké budoucnosti nebudou generovat takové výnosy, aby se mohly uživit. Lagardere se před třemi lety přihlásil do licenčního řízení na programové pozice v přechodných zemských digitálních multiplexech B a C, v soutěži však neuspěl.

Firma chtěla provozovat hudební a lifestylovou stanici TE2 a ženský kanál TF1. Jeden z těchto programů od nás mezitím úplně okopírovala konkurence. I to je důsledek zpomalené digitalizace, uvedl Fleischmann v narážce na projekt satelitní stanice TV Ona, který připravuje podnikatel v realitách a vlastník parlamentní stanice 24cz Miloš Červenka. TV Ona již získala od RRTV licenci pro satelitní vysílání a odstartovat by měla na jaře příštího roku.

BRAND24

Lagardere má podle Flesichmanna i nadále zájem také o pozemní digitální vysílání, to však pro ni bude výhodné až ve chvíli, kdy toto vysílání bude přijímat větší množství diváků. Kolik procent trhu budou mít v roce 2010 digitální televize? ptá se Fleischmann. Podle předsedy Asociace digitálních televizí (ADT) a generálního ředitele hudebního kanálu Óčko Jiřího Balvína by to mohlo být 50 procent, podle Fleischmanna však budou digitální stanice rády, když v součtu získají pěti nebo desetiprocentní podíl na trhu.

Skupině Lagardere v České republice patří rádia Frekvence 1, Evropa 2, Bonton, Info DJ, mediální zastupitelství Regie Radio Music (prodává reklamní časy na zmíněných rádiích a na Impulsu, RockZone, rádiu Rubi, Haná a rádiích Hey), ale také vydavatelství Hachette Filipacchi 2000 (časopisy Apetit, Elle, Maxim, Marianne, Marianne Bydleni, Premiere) a síť exkluzivních novinových stánků Relay. Ve Francii skupina provozuje několik televizních stanic, například hudební kanál MCM.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).