Hlavní navigace

Karel je King! A míří i do Berlína

17. 7. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: ČRo
Projekt Českého rozhlasu Karel je King! se společně s pořady BBC dostal do finále mezinárodní soutěže Zlatá růže.

Projekt vznikal zhruba rok. Jeho součástí je i multimediální interaktivní web, který prezentuje nejrůznější audioformáty, videa, hodnověrné historické texty či zábavný mystifikační obsah. Zapojila se do něj i řada osobností českého kulturního a mediálního života, jako například moderátoři Václav Moravec a Michaela Jílková, režisér a herec Miroslav Krobot nebo herci Vojtěch Dyk, Jaroslav Plesl a David Prachař, který se ujal role Karla IV. 

Na projektu s Českým rozhlasem spolupracovali i studenti Karlovy univerzity, mladí historici, přední čeští spisovatelé, výtvarníci a tvůrci světelného graffiti. Jednou z hlavních akcí celého projektu byla i narozeninová párty na Letné, která připomněla – 14. května – sedmisté výročí narození největšího českého panovníka.

ČTĚTE TAKÉ: ČRo čekají personální změny. Generální ředitel je představí Radě koncem měsíce

Český rozhlas posílí signál ČRo Sever

Z úspěchu Českého rozhlasu mám velkou radost. Cílem projektu bylo připomenout zábavnou, ale také informativní formou výročí narození Karla IV. Nominace dokazuje, že jsme se vydali správnou cestou, že se projekt vydařil a že je Český rozhlas schopen obstát i v silné mezinárodní konkurenci, uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

BRAND24

Projekt Karel je King! se v soutěži Zlatá růže dostal mezi tři finalisty v kategorii „Komedie“, přičemž Český rozhlas vybrala porota do užšího výběru vůbec poprvé. Společně s ním postoupily i dva pořady z dílny britské BBC.

Mezinárodní soutěž Zlatá růže organizuje Evropská vysílací unie (EBU) a každoročně v ní soupeří asi sto třicet mediálních domů z více než tří desítek zemí celého světa. Absolutní vítěz kategorie „Komedie“ bude vyhlášen 13. září v Berlíně.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).