Hlavní navigace

Karel Hvížďala: Televizím nastanou skutečně tvrdé časy

28. 12. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
28. 12. 2007

Digitalizace a liberalizace televizního trhu v České republice bude nepříjemná pro současné televizní stanice, ale prospěje bohatšímu diváckému výběru. Myslí si to a na příkladu Německa to dokládá novinář a spisovatel Karel Hvížďala, který svůj názor zveřejnil v týdeníku MF Plus.

Jak se chovat v nové situaci? pokládá si řečnickou otázku Hvížďala a připojuje: Bezradní jsou z toho všude, jak na to poukazují výsledky sledovanosti ze sousedního Německa. V Německu podle Karla Hvížďaly nejprve vstup privátních subjektů zcela zamával sledovaností již začátkem 90. let. V roce 1991 tam vysílalo 83 stanic, jejichž podíl na trhu nečinil ani 0,5 procenta. Druhým milníkem byl nástup digitalizace, díky kterému je letos stanic s nejvýše půlprocentní sledovaností 482.

BRAND24

Rozdrobenost televizního publika se samozřejmě projevila na „koláčích“ tradičních televizních stanic. Veřejnoprávním okruhům ARD a ZDF klesla sledovanost na 13,4, resp. 12,8 procenta (o rok dříve to bylo 14,2, resp. 13,6 procenta). U soukromých stanic byla letošní sledovanost také nižší: u RTL 12,5 procenta (dříve 12,8 procenta) a u Sat1 Prosieben 9,6 / 6,5 procenta (dříve 9,8 / 6,6 procenta). Při počtu 80 milionů obyvatel jsou docela vysoká čísla, konstatuje Hvížďala.

Připočteme-li k této změně ještě tu skutečnost, že v blízké budoucnosti se u nás už nebude muset o licence žádat a bude stačit jen dohoda s provozovatelem multiplexů, televizím nastanou skutečně tvrdé časy. Divák by měl mít ale každopádně větší výběr, zakončuje svůj názor novinář a spisovatel v MF Plus.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).