Hlavní navigace

Jak zamíchal první „reprízovací“ letní týden sledovaností televizí?

29. 6. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nova a Česká televize se musely poprvé obejít bez svých seriálových stálic Ordinace v růžové zahradě 2, Doktorů z Počátků, Vyprávěj a Panoptika.

Mezitýdenní vývoj (vs. 25. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Nástup letní „reprízovací“ sezóny minulý týden nejvíce pomohl prvnímu programu České televize. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si ČT1 oproti předminulému týdnu polepšila o 0,89 procentního bodu na hodnotu 15,07 procenta. Naopak televize Nova si kvůli začínající letní přestávce Ordinace v růžové zahradě 2 pohoršila o 0,90 procentního bodu na podíl 22,87 procenta. I ten jí ale bohatě stačil na udržení pozice nejsledovanější české televize. Prima, která najíždí na letní schéma až tento týden, si minulý týden polepšila o 0,72 procentního bodu na hodnotu 13,89 procenta. Dařilo se i Nově Cinema, která si připsala 0,30 procentního bodu na hodnotu 5,10 procenta. Vůbec největší pokles zaznamenala ČT Sport (- 1,15 procentního bodu na 2,11 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Fotbalové Euro 21 přineslo minulý týden největší růst ČT Sport, propadala se Prima

Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se minulý týden nejlépe dařilo skupině Prima. Ze všech čtyř větších skupin si polepšila nejvíce – v součtu všech čtyř svých programů o 0,78 procentního bodu na hodnotu 21,53 procenta. Mírný nárůst zaznamenala i Česká televize, která si oproti předminulému týdnu polepšila o pět setin procentního bodu na podíl 28,09 procenta. Naopak skupina Nova se propadala vůbec nejvíc z „velké čtyřky“: pohoršila si o 0,55 procentního bodu na hodnotu 32,26 procenta. Klesala také skupina Barrandov, která přišla o 0,11 procentního bodu a minulý týden vykázala souhrnný celodenní podíl 5,63 procenta.

Top 10 všechny stanice (26. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden z jednotlivých televizních stanic nejvíce stoupala Nova Cinema. Oproti předminulému týdnu si v průměrném celodenním podílu na sledovanosti polepšila o 0,72 procentního bodu na hodnotu 7,38 procenta. Dařilo se ale také ČT1, jejíž podíl stoupl o 0,69 procentního bodu na 11,22 procenta, a také hlavnímu kanálu Primy, který si připsal 0,58 procentního bodu na podíl 11,01 procenta. Naopak největší mezitýdenní pokles u mladšího publika vykázala ČT Sport, která si pohoršila o 1,02 procentního bodu na hodnotu 2,00 procenta. Klesal také hlavní kanál Novy, který bez Ordinace přišel o 0,89 procentního bodu a vykázal průměrný celodenní podíl 26,45 procenta.

MINULÝ ROK: Fanda díky Wimbledonu skokanem minulého týdne, ČT Sport klesala

A jak se dařilo u mladého publika celým televizním skupinám? Stejně jako u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let i u mladších si nejvíce polepšila skupina Prima. V porovnání s předminulým týdnem si připsala 0,66 procentního bodu na hodnotu 21,41 procenta. Mírný nárůst zaznamenala i skupina Barrandov, jejíž podíl poskočil o osm setin procentního bodu na 4,23 procenta. Naopak dvě největší české televizní skupiny klesaly. Nejvíc Česká televize, která si pohoršila o 0,31 procentního bodu na hodnotu 22,33 procenta. Klesala ale také skupina Nova, konkrétně o 0,11 procentního bodu na podíl 38,73 procenta. Kromě hlavního kanálu Novy k tomu přispěl i pokles Fandy.

Kanály – průměrné podíly (26. týden 2015)
Graf podílu kanálů (26. týden 2015)
Graf podílu skupin (26. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 26. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s posledním červnovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl vzrostl o 1,50 procentního bodu na hodnotu 22,87 procenta. Silně rostla i „velká“ Prima, a to o 1,22 procentního bodu na 13,89 procenta. O něco menší růst pak vykázaly ČT2 (+ 0,67 procentního bodu na 4,70 procenta) a ČT1 (+ 0,63 procentního bodu na 15,07 procenta). Opačný trend vykázala ČT Sport, která loni touto dobou přenášela mistrovství světa ve fotbale z Brazílie. Kvůli němu si letos pohoršila o 5,09 procentního bodu na hodnotu 2,11 procenta. Hodně klesal také Fanda, který loni touto dobou už vysílal Wimbledon (letos začíná až tento týden), takže si meziročně pohoršil o 1,74 procentního bodu na hodnotu 1,17 procenta.

Loňský fotbalový šampionát přispěl k silnému meziročnímu propadu celé České televize. Ta si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za všech šest svých programů pohoršila o 3,18 procentního bodu na hodnotu 28,09 procenta. Kromě ČT Sport přitom neklesal žádný z veřejnoprávních kanálů. Komerční televizní skupiny meziročně stoupaly. Nejvíce skupina Barrandov, která oproti loňsku provozuje tři programy, díky nimž si polepšila o 1,38 procentního bodu na hodnotu 5,63 procenta. Obdobný růst o 1,30 procentního bodu na hodnotu 21,53 procenta zaznamenala i skupina Prima. O poznání méně stoupala skupina Nova, která si polepšila o 0,49 procentního bodu na hodnotu 32,26 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl narostl o rekordních 3,44 procentního bodu na hodnotu 26,45 procenta. Dařilo se také „velké“ Primě, jejíž podíl meziročně narostl o 1,17 procentního bodu na 11,01 procenta. Nárůst zaznamenala i Nova Cinema, a to o 0,94 procentního bodu na letošních 7,38 procenta. Opačný trend vykázala ČT Sport, která se meziročně – kvůli loňskému mistrovství světa ve fotbale – propadla o 5,92 procentního bodu na hodnotu 2,00 procenta. Významně klesal také Fanda, opět kvůli Wimbledonu, který loni začínal o týden dříve než letos. Fandovi to meziročně odebralo 1,69 procentního bodu na hodnotu 1,35 procenta. Klesala také Prima Zoom, a to o 0,32 procentního bodu na 2,17 procenta.

Jestliže u dospělého publika staršího 15 let si meziročně ze čtyř největších televizních skupin v Česku nejvíce polepšila skupina Barrandov, u mladšího publika od 15 do 54 let nejvíce rostla skupina Nova. Konkrétně si polepšila o 3,22 procentního bodu na hodnotu 38,73 procenta. Stoupal i podíl skupiny Prima, která si v součtu všech čtyř svých programů polepšila o 1,30 procentního bodu na 21,41 procenta. Lépe si vedla i skupina Barrandov, která si ve třech kanálech oproti loňskému jednomu připsala 1,06 procentního bodu na souhrnný podíl 4,23 procenta. Jako jediná z velkých televizních skupin klesala Česká televize, která si pohoršila o rekordních 5,32 procentního bodu na hodnotu 22,33 procenta. Kromě sportovního kanálu se na meziročním poklesu mírně podílela i ČT1.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).