Hlavní navigace

Hokej způsobil nejhorší výsledek ČT 1 od zimní olympiády v Turínu

15. 5. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
15. 5. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Štěstí v neštěstí přinesl závěr hokejového šampionátu České televizi. Zatímco druhý program si díky hokejovým přenosům, i přes vyřazení české reprezentace, udržel nadprůměrnou sledovanost, zájem diváků o Jedničku klesal. A to i přesto, že Nově a Primě diváci oproti předminulému týdnu přibývali.

GRAF: Podíl českých televizí na sledovanosti za 19. týden 2009 (PDF, 23kB)

Překvapivým skokanem týdne je Prima, kterou minulý týden sledovalo každý den v průměru 17,70 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize. To je o 1,21 procentního bodu více než v předminulém týdnu a mimochodem jde o nejlepší průměrný týdenní podíl Primy za celý letošní rok. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale diváci od Primy utíkali, televize dosáhla průměrného podílu jen 16,17 procenta.

Diváci přibývali také televizi v Nova. V celodenních číslech dosáhla nejsledovanější tuzemská televizní stanice průměrného podílu 35,96 procenta, což je o 1,02 procentního bodu více než minule. Během prime time Nova svůj podíl na publiku tradičně vylepšila na průměrných 40,67 procenta. Zájem diváků stoupal také u filmového kanálu Nova Cinema. V celodenních číslech tento program poskočil o 0,07 procentního bodu na 1,59 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhl průměrného podílu 1,38 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí za roky 2008 a 2009

České televizi se minulý týden dařilo proměnlivě. Dvojka si udržela nadprůměrný celodenní podíl, i když oproti předminulému týdnu viditelně klesl: z 12,63 na 10,40 procenta. Během prime time si ale ČT 2 oproti celodenním číslům polepšila na průměrných 12,19 procenta. To Jedničce se vůbec nedařilo. Celodenní podíl 17,93 procenta je vůbec nejhorší od února 2006, kdy probíhaly Zimní olympijské hry v Turíně. Oproti předminulému týdnu jde o pokles o 0,16 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase dosáhla ČT 1 průměrného podílu 17,45 procenta.

Tipy C

Digitálním programům ČT 4 a ČT 24 se minulý týden dařilo. Sportovní ČT 4 zvýšila průměrný celodenní podíl na dospělém publiku z 1,23 na 1,28 procenta, a v hlavním vysílacím čase dosáhla průměrného podílu 1,50 procenta. Zpravodajská ČT 24 si v celodenních číslech polepšila o tři setiny procentního bodu na 1,65 procenta a v hlavním vysílacím čase vykázala průměrný podíl 0,90 procenta.

Na svém si zůstaly malé kabelové a satelitní televize. V denních číslech se oproti předminulému týdnu prakticky nehnuly nahoru ani dolů, souhrnný celodenní podíl jim stoupnul o jednu setinu procentního bodu na 13,49 procenta. V hlavním vysílacím čase pak zájem o tyto televize tradičně upadal, takže vykázaly průměrný denní podíl 9,74 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).