Změnu vizuálu videoserveru YouTube, kterou Google označuje jako Material Design, mohou majitelé mobilních zařízení s operačním systémem Android očekávat v poslední aktualizaci aplikace. O YouTube se nezmiňujeme náhodou, protože prostřednictvím mini počítače Chromecast je možné jeho obsah streamovat (přeposílat) do větších zobrazovačů, jako jsou televizory, případně monitory. Aplikace je nyní podobná například vizuálu TuneIn Radio. O té už jsme v souvislosti s Chromecastem v nedávné době také psali. TuneIn Radio nabízí streaming desítky tisíci rozhlasových stanic, audio kanálů a podcastů.
GLOSA: Lze vůbec porovnávat výkon YouTube s televizemi? Aneb jak Google šlápl do…
Nejzásadnější novinkou v aktualizaci aplikace je samotné vyhledávání. Na první je tato změna neviditelná, ovšem pozornější uživatel si okamžitě všimne šipky, která se mu zobrazí v pravém horním rohu displeje. Po kliknutí na ni se objeví například možnost filtrování podle toho, zda se jedná o obsah, který je dostupný ve vysokém rozlišení (HD), 3D rozlišení, případně je streamován živě. Poslední položka se hodí například pro zájemce o hudební události, divadelní představení a podobně. Google nicméně poslední aktualizací YouTube ukazuje, že ač je velmi široce rozkročen, vyhledávání pro něho zůstává na prvním místě.