Hlavní navigace

Fero Fenič: Do souboje s Novou a Primou nepůjdeme

6. 12. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
6. 12. 2007

Majitel připravovaného digitálního programu Febio TV Fero Fenič naznačil v rozhovoru pro týdeník Reflex potřeby a cíle svého projektu. Uvědomuje si, že komerční televize Nova a Prima vykoupily většinu akvizičních pořadů, a chce se profilovat jiným směrem.

Do souboje s Novou a Primou nepůjdeme. Nejsme amatéři a nejsme ani naivní, říká Fero Fenič a dodává: My se nechceme profilovat jako béčko nebo céčko Novy. Chceme jít vlastní cestou a obsadit segment trhu, který představuje v ideálním případě deset nebo dvanáct procent diváků. Lidé se zatím dívají na to, co jim televize nabízejí a nemůžou si vybrat nic jiného. Nebo se vůbec nedívají.

Za velkou výhodu Febio TV považuje Fero Fenič filmový festival Febiofest, který pro stanici může být zdrojem zajímavých pořadů: Díla, která se objevují na Febiofestu, z osmdesáti nebo devadesáti procent nenabízí žádná velká studia na světě a nejsou ani v žádných akvizičních balících. Pochází od nezávislých produkcí.

Na trhu existuje velmi bohatý alternativní proud, který není zachytitelný velkými nákupními zdroji a současné televize se k němu nedostanou, protože ani nevědí, na koho se obrátit, zmiňuje majitel Febio TV. O pořady podle něj nebude mít Febio TV nouzi: Někteří distributoři se nám hlásí sami, protože vědí, že s určitým typem pořadů by uspěli jenom ve Febiu.

Fero Fenič bedlivě sleduje vysílání dnešní televizních stanic, své budoucí konkurence. Předtím jsem si jako divák vybíral a tak jsem neměl až tak velký přehled o tom všem marasmu. Někdy mě úplně překvapuje ta netvořivost, těžkopádnost a hloupost. Je to strašné, glosuje majitel Febio TV a věří, že jeho projekt nabídne diváků zajímavou alternativu. Mám pocit, že vývoj na trhu našemu záměru přeje, protože všechny televize začaly pracovat velmi podobně. Tento pocit mám silnější než před třemi lety, dodává Fero Fenič.

Diváci se podle mě netřesou na to, až začne vysílat Óčko, zpravodajská Z 1 nebo regionální kanál. Nebudou se kvůli nim stavět do fronty na set-top-boxy. Digitalizací pohnou nové plnoformátové kanály, Febio TV a televize Barrandov, tvrdí v rozhovoru pro Reflex Fero Fenič.

Proto na nás také leží velká zodpovědnost. Zpravodajské kanály tu můžou být tři nebo čtyři a pořád se budou prát o jedno procento diváků. My oslovíme desetinásobek, ale také nás to bude stát desetkrát více. uvádí majitel Febio TV a dodává: Myslím si, že to bude těžké hlavně pro Primu, protože za nemá svého pevného návykového diváka jako Nova a tím, jak vypadá a co dělá, ho taky těžko může získat. Takže vidím šanci, že by se Febio mohlo probojovat na pozici mezi Primou a Českou televizi.

BRAND24

Febio TV potřebuje podle svého majitele investici 1,5 miliardy korun. Jestli bude hlavní investorem slovenská finanční skupina Arca Capital, to zatím Fero Fenič neví. Jisté však podle něj je, že tato firma do projektu nějakou sumu poskytne.

ČTĚTE TAKÉ: Stejné podmínky pro televize jako pro pekaře chce majitel Febio TV

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).