Organizace ConsumerLab, která spadá pod společnost Ericsson, zveřejnila výsledky nedávné studie s označením Multi Screen Media Consumption 2010
, která prezentuje vzorek více než tři set milionů uživatelů například z Německa, Španělska nebo Švédska. Z ní vyplývá, že lidé tráví až 35 % svého volného času sledováním televize a video záznamů, a že roste povědomí uživatelů o nových technologiích, které následně vedou k nové struktuře využívání médií.
Výzkum ukázal, že nejméně jednou týdně sleduje „lineární“ televizní vysílání na 93 % uživatelů, nicméně role vysílaných TV programů se posunuje díky zavádění nových distribučních kanálů. Živě vysílaný obsah je pro spotřebitele stále velmi důležitý, nicméně možnost rozhodnout se kdy a jak televizní vysílání sledovat ovlivní to, jakou roli lineární nebo plánované vysílání bude mít.
Data ukazují na jasnou závislost mezi tím, které funkce spotřebitelé považují za důležité, a jejich ochotou za ně platit. Útraty spotřebitelů dnes neodpovídají času investovanému do sledování. Průměrný spotřebitel dnes utratí 38 eur měsíčně za sledování televize, přičemž bezmála 60% této částky se vztahuje k televiznímu vysílání. Ale protože čas strávený sledováním televizního vysílání představuje pouze asi 40 % z celkové spotřeby TV/video služeb, je zřejmé, že zákazníci neplatí za to, co využívají nejvíce.