Hlavní navigace

Dobrá sledovanost Primy pokračuje, šlape na paty ČT 1

27. 5. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
27. 5. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Blížící se léto nastartovalo tradičně silnou sezónu televize Prima. Po předminulém týdnu, kdy Prima po téměř roce porazila v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku první program České televize, si tato televize udržuje vysokou sledovanost a doslova šlape ČT 1 na paty. Naopak Jednička, zdá se, definitivně skončila v denních číslech pod dvacetiprocentním podílem na trhu.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 21. týden 2009 (PDF, 23kB)

Primě sice minulý týden diváci mírně ubyli, ale celodenní podíl 18,27 procenta (o 0,80 procentního bodu méně než v předminulém týdnu) je stále v porovnání s dosavadními letošními čísly velmi dobrým výsledkem. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si ho ovšem Prima nepodržela, v průměru ji v tuto dobu denně sledovalo 17,09 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televize.

Televize Nova si minulý týden mírně polepšila. V celodenních číslech o 0,07 procentního bodu na 39,15 procenta, během prime time dosáhla průměrného podílu 43,66 procenta. Oproti tomu zájem o filmový kanál Nova Cinema mírně klesl: po celý den jej minulý týden sledovalo v průměru 1,58 procenta dospělého publika, což je o 0,08 procentního bodu méně než předminulý týden. V hlavním večerním čase podíl Novy Cinema ještě klesl na 1,51 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za roky 2008 a 2009

České televizi se vesměs dařilo. Prvnímu programu vzrostl celodenní podíl na dospělých divácích o 0,65 procentního bodu na 18,72 procenta. Tradičně lepšího výsledku dosáhla ČT 1 během prime time, kdy se její průměrný denní podíl vyšplhal na 20,45 procenta a odskočila tak od atakující Primy o více než tři procentní body. Dařilo se také ČT 2: v celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 5,43 procenta, což je o 0,49 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase pak Dvojku sledovalo v průměru 5,02 procenta dospělého publika.

BRAND24

O digitální sportovní program ČT 4 diváci minulý týden ztráceli zájem. Po celý den jej sledovalo pouze 0,68 procenta dospělého publika, což je o 0,36 procentního bodu méně než v týdnu předchozím. V hlavním vysílacím čase to bylo ještě méně: 0,53 procenta. Zpravodajský kanál ČT 24 si naopak mírně polepšil. V celodenních číslech o 0,02 procentního bodu na 1,60 procenta, během prime time pak dosáhnul průměrného podílu 0,97 procenta.

Zájem o malé kabelové a satelitní televize minulý týden stagnoval. V celodenních číslech si tyto televize v souhrnu pohoršily o 0,03 procentního bodu na průměrných 14,57 procenta. V hlavním vysílacím čase se ale znovu udržely nad hranicí desetiprocentního podílu na dospělém publiku, konkrétně dosáhly průměrné hodnoty 10,77 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).