UVNITŘ GRAF A TABULKA Blížící se léto nastartovalo tradičně silnou sezónu televize Prima. Po předminulém týdnu, kdy Prima po téměř roce porazila v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku první program České televize, si tato televize udržuje vysokou sledovanost a doslova šlape ČT 1 na paty. Naopak Jednička, zdá se, definitivně skončila v denních číslech pod dvacetiprocentním podílem na trhu.
GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 21. týden 2009 (PDF, 23kB)
Primě sice minulý týden diváci mírně ubyli, ale celodenní podíl 18,27 procenta (o 0,80 procentního bodu méně než v předminulém týdnu) je stále v porovnání s dosavadními letošními čísly velmi dobrým výsledkem. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si ho ovšem Prima nepodržela, v průměru ji v tuto dobu denně sledovalo 17,09 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televize.
Televize Nova si minulý týden mírně polepšila. V celodenních číslech o 0,07 procentního bodu na 39,15 procenta, během prime time dosáhla průměrného podílu 43,66 procenta. Oproti tomu zájem o filmový kanál Nova Cinema mírně klesl: po celý den jej minulý týden sledovalo v průměru 1,58 procenta dospělého publika, což je o 0,08 procentního bodu méně než předminulý týden. V hlavním večerním čase podíl Novy Cinema ještě klesl na 1,51 procenta.
TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za roky 2008 a 2009
České televizi se vesměs dařilo. Prvnímu programu vzrostl celodenní podíl na dospělých divácích o 0,65 procentního bodu na 18,72 procenta. Tradičně lepšího výsledku dosáhla ČT 1 během prime time, kdy se její průměrný denní podíl vyšplhal na 20,45 procenta a odskočila tak od atakující Primy o více než tři procentní body. Dařilo se také ČT 2: v celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 5,43 procenta, což je o 0,49 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase pak Dvojku sledovalo v průměru 5,02 procenta dospělého publika.
O digitální sportovní program ČT 4 diváci minulý týden ztráceli zájem. Po celý den jej sledovalo pouze 0,68 procenta dospělého publika, což je o 0,36 procentního bodu méně než v týdnu předchozím. V hlavním vysílacím čase to bylo ještě méně: 0,53 procenta. Zpravodajský kanál ČT 24 si naopak mírně polepšil. V celodenních číslech o 0,02 procentního bodu na 1,60 procenta, během prime time pak dosáhnul průměrného podílu 0,97 procenta.
Zájem o malé kabelové a satelitní televize minulý týden stagnoval. V celodenních číslech si tyto televize v souhrnu pohoršily o 0,03 procentního bodu na průměrných 14,57 procenta. V hlavním vysílacím čase se ale znovu udržely nad hranicí desetiprocentního podílu na dospělém publiku, konkrétně dosáhly průměrné hodnoty 10,77 procenta.