Hlavní navigace

Další krok k “nováckým” peoplemetrům: Nielsen si dělá sociodemografický výzkum

27. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Firma, která zvítězila v tendru na provoz peoplemetrů Sdružení pro měření sledovanosti, na základě tohoto výzkumu vytvoří panel domácností, od nichž bude odebírat data

Příprava nových peoplemetrů, které by měly od konce letošního roku měřit sledovanost televize Nova a dalších zájemců v rámci Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), postoupila do další fáze. Vítěz tendru na provoz nového měření, společnost Nielsen, zahájila společně s agenturou SC&C rozsáhlé šetření v domácnostech, jehož cílem je popis televizní populace a jejích charakteristik. Na základě výsledků tohoto sociodemografického výzkumu pak Nielsen vytvoří panel domácností, do nichž umístí svoje peoplemetry.

K TÉMATU: Nova a Médea spustí vlastní peoplemetry na podzim 2013, prodej reklamy v roce 2014

„Sbírané informace slouží pro vytvoření rámce reprezentativního panelu, který zajistí co nejpřesnější měření údajů o televizní sledovanosti,“ prohlásil Kyriakos Kyriakou, generální ředitel Nielsen pro Českou republiku a Střední Evropu. Výzkum se zaměřuje nejen na věk, vzdělání, příjem a velikost sídla, v němž se nachází jednotlivé domácnosti, ale také na vlastnictví a charakteristiku televizních přijímačů a způsob příjmu televizního signálu. To vše přímo ovlivňuje sledovanost jednotlivých televizních stanic.

ČTĚTE TAKÉ: Peoplemetry pro Novu a Médeu bude provozovat agentura AC Nielsen. Podepsala smlouvu

Výzkum probíhá formou důvěrných osobních rozhovorů v náhodně vybraných domácnostech ve všech regionech České republiky. Z oslovených respondentů výzkumu bude vytvořena databáze, ze které budou následně vybrány konkrétní domácnosti pro účast v Nielsen panelu, uvedla firma. Generální ředitel televize Nova Jan Andruško už dříve uvedl, že pilotní měření by SPMS měla spustit letos na podzim a na prodej reklamy podle tohoto měření by Nova měla přejít od ledna 2014.

BRAND24

NAPSALI JSME: Nova vystoupila z Asociace televizních organizací. Novými členy Óčko a Atmedia

Nova už podnikla veškeré kroky pro to, aby opustila současné měření televizní sledovanosti, organizované Asociací televizních organizací (ATO). Ke konci loňského roku oficiálně vystoupila z ATO a v současné době data z jejích peoplemetrů nakupuje jako nečlen. V novém sdružení SPMS je kromě Novy zainteresována i největší mediální agentura v zemi, Médea. Její majitel Jaromír Soukup je zároveň vlastníkem televize Barrandov, která si nechává otevřené dveře do obou sdružení zabývajících se měřením televizní sledovanosti v Česku.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).