Hlavní navigace

Česká televize vyhlásí soutěž na vytvoření nového loga a vizuálu

17. 3. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
17. 3. 2006

Vedení České televize se rozhodlo vypsat veřejnou obchodní soutěž na nové logo a celkovou vizuální prezentaci veřejnoprávní televize. Podle mluvčího Martina Krafla se tak stane ještě v průběhu března. Nynější logo ČT vzniklo v padesátých letech a od té doby prošlo několika úpravami, poslední z nich byla provedena v roce 1997, vysvětlil Krafl důvody, proč se televize rozhodla k tak radikálnímu kroku.

Cílem zavedení jednotného designu je podle Krafla sjednocení užívání značky ČT ve všech studiích a definování závazného manuálu praktických aplikací loga. Základní korporátní varianta nového loga by měla navazovat na tradiční značku. Česká televize má ambici vytvořit hodnotný a moderní grafický systém a zavést jej na obrazovku i mimo ni, uvedl mluvčí.

BRAND24

Soutěž zřejmě nebude otevřená všem zájemcům. Česká televize osloví grafiky prostřednictvím největších profesionálních designérských organizací ČR, studia, zabývající se primárně korporátní a televizní grafikou, a také grafiky ČT, přiblížil mluvčí. Zaslané návrhy podle něj vyhodnotí mezinárodní skupina nezávislých odborníků, jejímiž členy budou zástupce britské BBC a francouzské ARTE, profesionálové z oboru grafický design, vizuální komunikace, marketing a televizní grafika.

Česká televize se od května loňského roku, kdy zahájil vysílání zpravodajský kanál ČT 24, potýká s „dvojakostí“ svých log. Zatímco staré analogové programy ČT 1 a ČT 2 využívají původní logo, kanál ČT 24 a nově i sportovní program ČT 4 Sport používají nový typ založený hlavně na zvýrazněné číslici.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).