Hlavní navigace

ČT Sport skokanem minulého týdne, obdobně stoupala i ČT 1. Propadákem Fanda

14. 7. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Vrcholící mistrovství světa ve fotbale přiblížilo výkon sportovního kanálu České televize u mladšího publika hodnotám televize Prima

Mezitýdenní vývoj (vs. 27. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Závěr fotbalového šampionátu v Brazílii pomohl programu ČT Sport minulý týden k největšímu růstu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Sportovní kanál ČT si oproti předminulému týdnu polepšil o 1,41 procentního bodu na hodnotu 8,22 procenta a udržel si jasnou pozici čtyřky na trhu. Obdobný růst ale vykázala i ČT 1, jejíž podíl stoupl o 1,16 procentního bodu na 15,22 procenta. Naopak největší pokles zaznamenal Fanda, kterému v předminulém týdnu pomáhal Wimbledon. Bez něj minulý týden klesl o 1,78 procentního bodu na poloviční výkon: podíl 1,70 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima skokanem týdne, Česká televize jako skupina nad Novou

České televizi se hlavně díky fotbalovému šampionátu podařilo i minulý týden v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na dospělém publiku starším 15 let porazit skupinu Nova a stát se lídrem trhu. ČT oslovila 33,95 procenta dospělého publika, což bylo o 2,95 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Naopak skupina Nova si pohoršila o 2,25 procentního bodu na souhrnný podíl 27,78 procenta. Kromě Fandy klesal i hlavní kanál Novy a Nova Cinema. Mírný pokles potkal i skupinu Prima, která se v porovnání s předminulým týdnem propadla o 0,82 procentního bodu na hodnotu 20,72 procenta.

Top 10 všechny stanice (28. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce stoupala rovněž ČT Sport. Nárůst ale nebyl tak velký jako u širšího publika staršího 15 let, dosáhl hodnoty 1,23 procentního bodu a ČT Sport vykázala průměrný celodenní podíl 8,38 procenta. Obdobně rostla opět i ČT 1, a to o 1,12 procentního bodu na hodnotu 12,16 procenta. Největší mezitýdenní pokles vykázal Fanda, který si pohoršil o 1,71 procentního bodu na podíl 1,92 procenta. Viditelně klesal i hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 0,45 procentního bodu na 21,35 procenta, a „velká“ Prima, jež klesla o 0,37 procentního bodu na podíl rovných 10 procent.

Ani finišující mistrovství světa ve fotbale nepomohlo v této mladší cílové skupině České televizi porazit v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů skupinu Nova. Ta si udržela pozici lídra i přes pokles o 1,99 procentního bodu na hodnotu 32,97 procenta. Vedle hlavního kanálu Novy a Fandy si pohoršil i Smíchov. Česká televize zůstala na pozici dvojky trhu s kumulovaným podílem 29,16 procenta, přičemž si oproti předminulému týdnu polepšila o 2,53 procentního bodu. Skupina Prima se propadla o 0,72 procentního bodu na hodnotu 20,31 procenta, když pokles vykázaly tři ze čtyř jejích kanálů (nepatrně stoupala pouze Prima Zoom).

Kanály – průměrné podíly (28. týden 2014)
Graf podílu kanálů (28. týden 2014)
Graf podílu skupin (28. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 28. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 28. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Díky fotbalovému šampionátu si polepšila o rekordních 5,46 procentního bodu na hodnotu 8,22 procenta. Výrazně častější ale byly větší poklesy. Největší zaznamenala zpravodajská ČT 24, která loni touto dobou pokrývala vnitropolitickou krizi spojenou s pádem vlády Petra Nečase a jmenováním úřednické vlády Jiřího Rusnoka. ČT 24 se propadla o 2,30 procentního bodu na hodnotu 4,39 procenta. Pokles o 2,16 procentního bodu na podíl 18,43 procenta zaznamenal hlavní kanál Novy a o 1,50 procentního bodu na 15,22 procenta klesla i ČT 1.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a meziročního vývoje jejich souhrnných celodenních podílů a publiku starším 15 let si jako jediná polepšila Česká televize. Nejen díky fotbalovému mistrovství světa, ale i dvěma novým kanálům ČT :D a ČT art, její kumulovaný podíl vzrostl o 3,49 procentního bodu na hodnotu 33,95 procenta. Skupina Nova si meziročně pohoršila o 1,46 procentního bodu na hodnotu 27,78 procenta, skupina Prima klesla o 1,32 procentního bodu na souhrnný podíl 20,72 procenta. Obě komerční skupiny zaznamenaly meziroční růsty jen u svých nejmladších kanálů (Smíchov, Telka, Prima Zoom).

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladší divácké kategorie 15 až 54 si z jednotlivých televizních stanic meziročně nejvíc polepšila ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na publiku stoupla o 5,51 procentního bodu na hodnotu 8,38 procenta. Zajímavý růst o 0,59 procentního bodu na 2,47 procenta zaznamenal i Smíchov. Největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se meziročně propadl o 2,80 procentního bodu na podíl 21,35 procenta. Významné poklesy zaznamenaly i Prima Cool (o 1,14 procentního bodu na 4,92 procenta) a ČT 24 (o 1,10 procentního bodu na 2,53 procenta). O 0,82 procentního bodu na hodnotu 3,14 procenta klesla i TV Barrandov a o 0,72 procentního bodu na 12,16 procenta si pohoršila ČT 1.

Vývoj celých televizních skupin nadále potvrzuje omlazování publika České televize. Ta si meziročně v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let polepšila o rekordních 5,65 procentního bodu na hodnotu 29,16 procenta. Skupina Nova oproti tomu výrazně klesla: pohoršila si o 2,39 procentního bodu na 32,97 procenta. A klesala i skupina Prima, i když ne tak výrazně jako Nova. Meziročně si pohoršila o 1,23 procentního bodu na hodnotu 20,31 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).