Hlavní navigace

ČT Sport díky pražskému atletickému šampionátu minulý týden čtvrtou nejsledovanější televizí

9. 3. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Atletika nejvíce uškodila Nově a Nově Cinemě, zájem diváků klesal i o zpravodajskou ČT 24.

Mezitýdenní vývoj (vs. 9. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Halové Mistrovství Evropy v atletice, které se koná v pražské O2 Aréně, pomohlo minulý týden sportovnímu kanálu k pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi hned po třech velkých plnoformátových kanálech. ČT Sport také v porovnání s předminulým týdnem nejvíce stoupal průměrný celodenní podíl na dospělém publiku, konkrétně si polepšila o 2,15 procentního bodu na hodnotu 6,13 procenta. Dařilo se ale i ČT 2, která přebírala část sportovních přenosů a připsala si 0,48 procentního bodu na podíl 4,98 procenta. Stoupala rovněž ČT 1, a to o 0,29 procentního bodu na 14,79 procenta. Naopak největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,37 procentního bodu na 23,86 procenta. Pokles zaznamenala i ČT 24 (o 0,61 procentního bodu na 3,73 procenta) a Nova Cinema (o 0,48 procentního bodu na 4,28 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova díky Policii Modrava skokanem týdne, u mladých nejvíce rostla ČT Sport

Česká televize si díky atletice výrazně polepšila i jako skupina. V součtu všech šesti jejích kanálů si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila o 2,60 procentního bodu na hodnotu 31,47 procenta. Ale ani to nestačilo na lídra trhu, skupinu Nova, která si sice v mezitýdenním srovnání pohoršila o 1,87 procentního bodu, ale podílem 32,33 procenta se udržela těsně nad ČT. A to i přes poměrně velký pokles hlavního kanálu. Mírné zhoršení zaznamenala i skupina Prima, jejíž souhrnný podíl oproti předminulému týdnu klesl o 0,40 procentního bodu na hodnotu 20,56 procenta. U Primy mírně klesaly všechny kanály kromě Primy Cool, jež v podstatě stagnovala.

Top 10 všechny stanice (10. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, si minulý týden rovněž nejvíce polepšila ČT Sport, v průměrném celodenním podílu na sledovanosti jí ale těsně unikla pozice čtyřky na trhu, již si udržela Nova Cinema. Sportovní kanál ČT si oproti předminulému týdnu polepšil o 2,14 procentního bodu na hodnotu 5,86 procenta, Nova Cinema si sice pohoršila o 0,95 procentního bodu, ale dosáhla průměrného podílu 5,87 procenta. U mladšího publika se dařilo i ČT 2, jejíž podíl vzrostl o 0,42 procentního bodu na 4,54 procenta, a také dětskému Déčku, které si polepšilo o 0,40 procentního bodu na 2,53 procenta. Největší pokles minulého týdne zaznamenal hlavní kanál Novy (o 1,51 procentního bodu na 26,56 procenta).

MINULÝ ROK: Prima na nejlepších číslech za letošní rok, nejvíce klesala ČT 1 a Nova

Jestliže u dospělého publika nad 15 let se Česká televize ve skupinovém výkonu minulý týden přiblížila Nově, u mladšího publika od 15 do 54 let mezi nimi zůstal spolehlivý odstup devíti procentních bodů ve prospěch skupiny Nova. Ta si sice oproti předminulému týdnu pohoršila o 2,47 procentního bodu, výkonem 37,48 procenta se ale spolehlivě udržela v čele českého televizního pelotonu. Česká televize si sice polepšila o 2,89 procentního bodu, souhrnný podíl 26,57 procenta ale zhruba odpovídal výkonu hlavního kanálu Novy bez dalších tematických stanic. Mírný pokles u mladých zaznamenala i skupina Prima, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,12 procentního bodu na hodnotu 20,45 procenta.

Kanály – průměrné podíly (10. týden 2015)
Graf podílu kanálů (10. týden 2015)
Graf podílu skupin (10. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 10. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Rovněž v meziročním srovnání s prvním březnovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport, jíž pomáhalo hlavně letošní Halové Mistrovství Evropy v atletice. Sportovní kanál ČT si konkrétně polepšil o 2,48 procentního bodu na hodnotu 6,13 procenta. Stoupal i podíl ČT 2, a to o 0,78 procentního bodu na 4,98 procenta. Meziročně poskočil také Smíchov od Novy, konkrétně o 0,57 procentního bodu na hodnotu 1,56 procenta. Naopak největší pokles zaznamenala Prima (o 1,49 procentního bodu na 13,14 procenta), zpravodajská ČT 24 (o 1,40 procentního bodu na 3,73 procenta) a hlavní kanál Novy (pokles o 1,05 procentního bodu na 23,86 procenta).

Z hlediska skupinových podílů tří největších televizních domů v zemi se v meziročním srovnání dařilo pouze České televizi, která jako jediná v souhrnném podílu na dospělém publiku starším 15 let stoupala. Konkrétně si polepšila o 1,59 procentního bodu na hodnotu 31,47 procenta. Skupina Nova si nepatrně pohoršila o devět setin procentního bodu na celkový podíl 32,33 procenta. Kromě hlavního kanálu Novy mírně klesal i Fanda. Poměrně velký meziroční pokles se dotkl skupiny Prima, která si pohoršila o 1,25 procentního bodu na podíl 20,56 procenta. Kromě hlavního kanálu klesala i Prima Cool, naopak Prima Zoom a zejména Prima love si meziročně polepšily. Prima love dokonce o 0,43 procentního bodu na hodnotu 2,38 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si v porovnání s loňským 10. týdnem v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila také ČT Sport hnaná letošním halovým mistrovstvím Evropy v atletice. Její podíl vzrostl o 2,10 procentního bodu na hodnotu 5,86 procenta. Dařilo se ale i Smíchovu, jenž meziročně poskočil o 1,03 procentního bodu na podíl 2,53 procenta, a také Nově Cinemě, jejíž podíl vzrostl o 0,88 procentního bodu na 5,87 procenta. Opačným směrem se vydal hlavní kanál Primy, jehož podíl meziročně klesl o 1,51 procentního bodu na hodnotu 10,31 procenta. Zájem upadal i o zpravodajskou ČT 24, která si pohoršila o 1,35 procentního bodu na 1,93 procenta, a rovněž o ČT 1, která si u mladých meziročně pohoršila o 1,04 procentního bodu na hodnotu 11,36 procenta.

Z hlediska souhrnných skupinových podílů tří největších televizních domů v Česku meziročně nejvíce v kategorii 15 až 54 let rostla skupina Nova. V součtu všech pěti svých volně šířených kanálů si polepšila o 1,29 procentního bodu na hodnotu 37,48 procenta (a to i přes pokles hlavního kanálu, který však klesal jako jediný z celé skupiny Nova). Dobře se ale dařilo i České televizi, jejíž podíl meziročně narostl o 0,83 procentního bodu na hodnotu 26,57 procenta. V jejím případě přitom dokonce klesaly hned tři programy: kromě ČT 1 také ČT 2 a ČT 24. Jejich pokles ale vyvážil výrazný nárůst výkonu ČT Sport. Jedinou velkou televizní skupinou, která si meziročně pohoršila, byla Prima. U mladšího publika její podíl klesl o 1,15 procentního bodu na hodnotu 20,45 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).