Hlavní navigace

ČT Sport díky biatlonu skokanem minulého týdne, meziročně nejvíc posilovala Nova Cinema

9. 2. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziroční srovnání pokřivuje loňská zimní olympiáda v Soči, která startovala právě před rokem. ČT Sport kvůli ní meziročně rekordně klesla.

Mezitýdenní vývoj (vs. 5. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Obrovský zájem o biatlon zvedl minulý týden průměrný celodenní podíl ČT Sport na dospělém publiku starším 15 let oproti předminulému týdnu nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Sportovní kanál České televize si polepšil o 2,91 procentního bodu na hodnotu 5,70 procenta a stal se čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi, když porazil i Novu Cinemu. Ta si také polepšila, ale výrazně méně – její podíl narostl o 0,29 procentního bodu na 5,22 procenta. Dařilo se i Primě Zoom, jejíž podíl vzrostl o 0,16 procentního bodu na 2,08 procenta. Naopak největší pokles zaznamenala ČT 1, která se propadla o 0,92 procentního bodu na 14,75 procenta. Padaly i hlavní kanály Novy (o 0,67 procentního bodu na 23,05 procenta) a Primy (o 0,43 procentního bodu na 13,61 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Skupina Nova stoupala na úkor ČT, zejména u mladého publika

Biatlon pomohl České televize i jako celku, v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si polepšila jako jediná z tří velkých televizních domů v Česku. Konkrétně rostla o 2,17 procentního bodu na hodnotu 30,60 procenta, přičemž mírný růst vykázaly i ČT 2, Déčko a ČT art. Skupina Nova si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,39 procentního bodu na souhrnný podíl 32,69 procenta. V jejím případě klesal kromě hlavního kanálu také Fanda, a Telka stagnovala na stejných číslech jako v předminulém týdnu. Ještě větší pokles než skupina Nova zaznamenala konkurenční skupina Prima, která se mezitýdenně propadla o 0,52 procentního bodu na hodnotu 20,78 procenta. Kromě „velké“ Primy za to mohla i Prima Cool.

Top 10 všechny stanice (6. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšila opět ČT Sport. Její podíl rostl dokonce více než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let, konkrétně o 3,34 procentního bodu na hodnotu 5,77 procenta. To však nestačilo na Novu Cinemu, která si s přehledem v této cílové skupině udržela pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi, když si polepšila o 0,43 procentního bodu na podíl 7,17 procenta. Zájem rostl i o dětské Déčko, jehož podíl vzrostl o 0,23 procentního bodu na 2,70 procenta. Největší mezitýdenní pokles u mladšího publika zaznamenala ČT 1, která se propadla o 1,06 procentního bodu na 10,92 procenta. Klesal i hlavní kanál Primy (o 0,84 procentního bodu na 10,88 procenta), Prima Cool (o 0,57 procentního bodu na 4,90 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,55 procentního bodu na 26,13 procenta).

MINULÝ ROK: Kterým televizím nejvíc uškodil nástup olympiády v Soči?

Z hlediska souhrnných celodenních podílů celých televizních skupin se v uplynulém týdnu dařilo především České televizi. Zejména díky zmiňovanému biatlonu si přičetla 2,70 procentního bodu a denně oslovila v průměru 25,46 procenta publika v cílové skupině diváků od 15 do 54 let. Kromě sportovního a dětského kanálu stoupala i ČT 2. Skupina Nova zaznamenala menší mezitýdenní pokles, který představoval 0,20 procentního bodu. Nova vykázala souhrnný podíl 38,30 procenta, když kromě hlavního kanálu mírně klesal i Fanda s Telkou. Významnější pokles zaznamenala skupina Prima, která se v porovnání s předminulým týdnem propadla o 1,34 procentního bodu na hodnotu 20,51 procenta. V jejím případě stoupala, a to jen nepatrně, pouze Prima Zoom.

Kanály – průměrné podíly (6. týden 2015)
Graf podílu kanálů (6. týden 2015)
Graf podílu skupin (6. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 6. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Meziroční srovnání s druhým únorovým týdnem loňského roku výrazně narušují zimní olympijské hry v Soči, které začínaly právě před rokem. Díky nim ČT Sport vykázala rekordní meziroční pokles, když si oproti loňskému 6. týdnu pohoršila v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let o 5,17 procentního bodu na hodnotu 5,70 procenta. Klesala i zpravodajská ČT 24 (o 0,40 procentního bodu na 3,91 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,19 procentního bodu na 23,05 procenta). Naopak největší meziroční růst vykázala Nova Cinema, která si polepšila o 1,14 procentního bodu na hodnotu 5,22 procenta. Rostla i ČT 2, a to o 0,75 procentního bodu na 4,37 procenta, a rovněž Smíchov, který si polepšil o 0,50 procentního bodu na 1,59 procenta.

Loňské olympijské hry v Soči se promítly i do celkového meziročního poklesu České televize coby skupiny. Oproti loňskému 6. týdnu si pohoršila o rekordních 4,03 procentního bodu na hodnotu 30,60 procenta. Skupina Nova naopak vykázala meziroční růst o 1,71 procentního bodu na souhrnný podíl 32,69 procenta, přičemž z pěti jejích volně šířených kanálů klesal pouze hlavní, ale jen nepatrně. Nárůst zaznamenala i skupina Prima, která si polepšila o 0,87 procentního bodu na podíl 20,78 procenta. V jejím případě stoupaly všechny programy až na Primu Cool, která je velmi nepatrně klesla o tři setiny procentního bodu.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Také u mladšího publika od 15 do 54 let se v meziročním srovnání projevila loňská zimní olympiáda v Soči. Díky ní si ČT Sport pohoršil o rekordních 6,22 procentního bodu na letošní podíl 5,77 procenta. Padal i podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia. Hlavně díky odchodu Óčka od tohoto mediazastupitelství jeho souhrnný podíl klesl o 0,95 procentního bodu na hodnotu 2,33 procenta. A pokles se nevyhnul ani TV Barrandov, jež si meziročně pohoršila o 0,68 procentního bodu na 2,75 procenta. Naopak růst zaznamenala Nova Cinema, které meziročně přibylo 1,93 procentního bodu na hodnotu 7,17 procenta. Významně si přilepšil i hlavní kanál Primy (o 1,00 procentního bodu na 10,88 procenta) a Smíchov (o 0,86 procentního bodu na 2,50 procenta).

Komerční televizní skupiny u mladšího publika meziročně posilovaly na úkor České televize, jež doplácela na vysokou sledovanost loňských olympijských her v Soči. Nejvíce stoupala skupina Nova, která si polepšila o 3,17 procentního bodu na hodnotu 38,30 procenta. Významně též rostla skupina Prima, a to o 1,91 procentního bodu na souhrnný podíl 20,51 procenta. Česká televize zaznamenala zmiňovaný rekordní propad o 4,59 procentního bodu na hodnotu 25,46 procenta. V jejím případě ale pokles mírně kompenzovaly meziroční nárůsty ČT 2 a dětského kanálu Déčko. Pokles vykázala kromě ČT Sport také ČT 1 a mírně i ČT 24 a ČT art.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).