Hlavní navigace

ČT jako skupina roste o stejnou část podílu na publiku, kterou meziročně ztrácí Nova

2. 11. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Letošní podzim potvrzuje přesun diváků mezi hlavními kanály Novy a České televize. U mladšího publika Nově ubírá diváky také Prima.

Mezitýdenní vývoj (vs. 43. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Tenisový Turnaj mistryň pomohl minulý týden sportovnímu kanálu České televize k největšímu růstu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. ČT Sport si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila o 1,33 procentního bodu na hodnotu 4,31 procenta a porazila i sesterskou ČT 2. Dařilo se rovněž ČT 1, která vykázala růst o 0,56 procentního bodu na 16,39 procenta, a také hlavnímu kanálu Primy, který si polepšil o 0,45 procentního bodu na aktuálních 14,07 procenta. Naopak největší propad potkal ČT 2, která přišla o 0,29 procentního bodu a dosáhla podílu 4,14 procenta. Klesala také Prima love, a to o 0,26 procentního bodu na hodnotu 2,12 procenta, a také zpravodajská ČT 24, která přišla o 0,24 procentního bodu a dosáhla podílu 3,84 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Skokanem týdne byla u dospělého i mladšího publika Prima Cool

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let minulý týden rostla pouze Česká televize. Zato poměrně výrazně, ve srovnání s předminulým týdnem si připsala 1,30 procentního bodu na hodnotu 30,63 procenta a porazila dosud vedoucí Novu, která vykázala pokles o 0,34 procentního bodu na souhrnný podíl 29,91 procenta. Rozdíl mezi oběma největšími televizními domy v Česku je o to markantnější, že v meziročním srovnání ČT k sobě prakticky stahuje diváky, o které přichází Nova (viz níže). Prima minulý týden zůstala na svém, když dosáhla průměrného souhrnného podílu 21,18 procenta. Mírný pokles zaznamenala skupina Barrandov, která přišla o devět setin procentního bodu a dosáhla podílu 6,56 procenta.

Top 10 všechny stanice (44. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně soustředí skupina Nova, minulý týden překvapivě nejvíce rostl hlavní kanál Primy. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti v této divácké kategorii narostl o 1,33 procentního bodu na hodnotu 12,07 procenta a podařilo se mu o tři setiny procentního bodu porazit ČT 1 a stát se tak druhou nejsledovanější televizí v zemi. Silný růst zaznamenaly i ČT Sport (+ 1,07 procentního bodu na 4,22 procenta) a ČT 1 (+ 0,73 procentního bodu na 12,03 procenta). Největší propad potkal hlavní kanál Novy, který ve „své“ cílové skupině klesl o 0,60 procentního bodu na hodnotu 25,17 procenta. Nedařilo se ani Primě love, která si pohoršila o 0,48 procentního bodu na hodnotu 2,45 procenta, a rovněž ČT 2, jejíž podíl se propadl o 0,37 procentního bodu na 3,24 procenta.

MINULÝ ROK: ČT 1 opět skokanem týdne, začíná šlapat na paty hlavnímu kanálu Primy

Jestliže u dospělého publika nad 15 let skupina Nova jako celek minulý týden neuhájila v souhrnném celodenním podílu na trhu pozici lídra trhu, u mladších diváků od 15 do 54 let se jí to i přes pokles podařilo. Nova si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,93 procentního bodu na hodnotu 35,68 procenta. Téměř o stejnou hodnotu si naopak polepšila Česká televize, která vykázala nárůst o 0,96 procentního bodu na souhrnný podíl 24,27 procenta. Ten jí ostatně stačil i přes porážku ČT 1 hlavním kanálem Primy k udržení pozice dvojky trhu, když Prima jako skupina klesla o 0,33 procentního bodu na hodnotu 22,14 procenta. Mírný nárůst o devět setin procentního bodu na podíl 4,57 procenta zaznamenala skupina Barrandov.

Kanály – průměrné podíly (44. týden 2015)
Graf podílu kanálů (44. týden 2015)
Graf podílu skupin (44. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 44. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Velmi zajímavý vývoj nabízí meziroční srovnání výkonu největších televizních skupin v Česku. U širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let Česká televize v součtu svých šesti programů minulý týden meziročně posílila takřka o stejnou hodnotu, o kterou klesla skupina Nova. Kavčí hory si připsaly rovné čtyři procentní body na hodnotu 30,63 procenta, skupina Nova ztratila 4,10 procentního bodu a klesla na podíl 29,91 procenta. Poklesu se nevyhnula ani skupina Prima, která přišla o 1,12 procentního bodu a klesla na letošních 21,18 procenta. Velký nárůst, hlavně díky třem novým programům, ale také díky růstu hlavního kanálu, vykázala skupina Barrandov, která si meziročně polepšila o 1,92 procentního bodu na hodnotu 6,56 procenta.

Z jednotlivých televizních stanic si u publika staršího 15 let v průměrném celodenním podílu na sledovanosti meziročně nejvíce polepšila ČT Sport. Připsala si 2,46 procentního bodu na hodnotu 4,31 procenta. Výrazně stoupala i sesterská ČT 1, která si polepšila o 1,93 procentního bodu na aktuálních 16,39 procenta. Slušný růst o 0,93 procentního bodu na podíl 5,57 procenta zaznamenal i hlavní kanál Barrandova. Naopak největší meziroční propad připadl na hlavní kanál Novy, který přišel o 2,87 procentního bodu a spadl na hodnotu 21,62 procenta. Klesala také Nova Cinema, a to o 0,98 procentního bodu na hodnotu 3,85 procenta. Pokles o 0,75 procentního bodu na podíl 14,07 procenta vykázal hlavní kanál Primy.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti excelovala rovněž ČT Sport, která si polepšila o 2,18 procentního bodu na hodnotu 4,22 procenta. Dařilo se také Primě Cool, jež si připsala 1,03 procentního bodu na letošních 5,80 procenta, což jí hladce stačilo na porážku Novy Cinema a utvrzení pozice čtvrté nejsledovanější televize v zemi v této cílové skupině diváků. Růst o 0,38 procentního bodu na podíl 3,67 procenta zaznamenala také TV Barrandov. Naopak největší meziroční pokles potkal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,78 procentního bodu na podíl 25,17 procenta. Klesala i „velká“ Prima, a to o 0,37 procentního bodu na hodnotu 12,07 procenta. Třetí největší pokles připadl na Primu Zoom, která ztratila 0,32 procentního bodu a vykázala podíl 1,82 procenta.

Z hlediska celých televizních skupin a meziročního vývoje jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se nejlépe dařilo České televizi, která si oproti loňskému 44. týdnu připsala 2,06 procentního bodu na hodnotu 24,27 procenta. Vedoucí skupina Nova ztratila 2,58 procentního bodu a vykázala podíl 35,68 procenta. Takřka na stejné úrovni jako loni zůstala skupina Prima, která si pohoršila o jedinou setinu procentního bodu na hodnotu 22,14 procenta. Jasný růst o 1,28 procentního bodu na souhrnný podíl 4,57 procenta pak prokázala skupina Barrandov.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).