Hlavní navigace

ČT 4 minulý týden porazila ve večerních časech Novu Cinema i TV Barrandov

11. 11. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
11. 11. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA České televizi se minulý týden podařil kousek, který se asi nebude hned tak opakovat. Všechny čtyři programy ČT totiž zvýšily proti předminulému týdnu průměrný celodenní podíl na divácích. Sportovní kanál ČT 4 dokonce ve večerních časech porazil programy Nova Cinema a TV Barrandov. Oproti tomu Nově a Primě podíly na sledovanosti klesaly.

Vítězem minulého týdne je nepochybně první program České televize. Po celý den jej v průměru sledovalo 18,97 procenta dospělého publika, což je o 1,10 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 10 do 23 hodin stoupnul průměrný denní podíl ČT 1 na hodnotu 20,60 procenta. ČT 2 dosáhla v celodenních číslech podílu 5,23 procenta (o 0,23 procentního bodu více než minule), a ve večerních časech 4,60 procenta.

Velký skok si připsala sportovní ČT 4, již minulý týden po celý den sledovalo v průměru 2,02 procenta dospělého publika. To představuje mezitýdenní nárůst o 0,86 procentního bodu. Během prime time průměrný podíl ČT 4 ještě poskočil na 2,24 procenta, což bylo více než u Novy Cinema nebo TV Barrandov. Zpravodajský kanál ČT 24 vykázal v celodenních číslech průměrný podíl 2,07 procenta, což je o 0,13 procentního bodu více než minule, ale v hlavním vysílacím čase jeho podíl klesl na 1,21 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Jestliže lze ČT 1 označit za největšího skokana minulého týdne v růstu podílu na trhu, u televize Nova je tomu přesně naopak. Hlavní program Novy dosáhl průměrného celodenního podílu 38,50 procenta, což je o 1,38 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si ale Nova udržela slušný podíl 43,87 procenta. V celodenních číslech si pohoršil i kanál Nova Cinema, kles z 2,44 na 2,27 procenta, a ve večerních časech až na 2,17 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Poklesu se nevyhnul ani hlavní program televize Prima, který po celý den sledovalo v průměru 16,12 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Předminulý týden jich bylo o 0,63 procentního bodu více. Úplného propadáku se Prima dočkala v hlavním vysílacím čase, kdy její průměrný denní podíl klesl na 14,42 procenta. Rekordního podílu, už druhého za sebou, pro změnu dosáhla Prima Cool. V celodenních číslech dosáhla podílu 1,34 procenta (nárůst o šest setin procentního bodu), během prime time dokonce 1,36 procenta.

BRAND24

Slušný skok vzhůru zažila i plnoformátová digitální televize Barrandov, kterou minulý týden po celý den sledovalo v průměru 2,60 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To představuje nárůst o 0,20 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase ale průměrný podíl Barrandova klesl na hodnotu 2,11 procenta, což je méně než u Novy Cinema, a minulý týden to nestačilo ani na sportovní kanál ČT 4.

Menší zájem diváků zaznamenaly i malé kabelové a satelitní televize. Minulý týden je v souhrnu po celý den sledovalo 10,88 procenta dospělého publika, což je o 0,40 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase jejich podíl ještě klesl na 7,42 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).