Hlavní navigace

ČT 24 díky volbám skokanem minulého týdne, nejvíc se propadal hlavní kanál Novy

30. 10. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY A TABULKA – Česká televize jako jediná ze tří velkých televizních skupin minulý týden stoupala, meziročně si ale nejvíc polepšila Nova Group

Mezitýdenní vývoj (vs. 42. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Předčasné parlamentní volby minulý týden katapultovaly zpravodajský kanál ČT 24 do pozice nejvíce rostoucí české televize z hlediska průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let. V porovnání s předminulým týdnem si polepšil o 2,66 procentního bodu na hodnotu 7,88 procenta. Ačkoli jde o nadprůměrný výsledek, ČT 24 se letos dařilo lépe okolo červnových povodní a také začátkem roku, takže jde o jeho šestý nejlepší týdenní podíl za letošní rok. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,93 procentního bodu na hodnotu 24,14 procenta. Významný pokles o 0,94 procentního bodu na podíl 14,33 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku nad 15 let za všechny kanály si pozici lídra minulý týden udržela skupina Nova, která oslovila 32,02 procenta publika. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 1,62 procentního bodu. Česká televize vykázala kumulovaný celodenní podíl 29,44 procenta, což bylo o 2,31 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Prima Group si pohoršila o 0,54 procentního bodu na hodnotu 22,44 procenta. Volby tedy pomohly České televizi jako jediné ze tří velkých televizních skupin v zemi k růstu a zpravodajské ČT 24 k pozici čtvrté nejsledovanější televize na trhu.

Top 10 všechny stanice (43. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

Také v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí televize Nova a ve zvýšené míře zajímá inzerenty, si minulý týden nejvíce polepšil zpravodajský kanál ČT 24. Jeho průměrný celodenní podíl oproti předminulému týdnu vzrostl o 2,38 procentního bodu na hodnotu 5,56 procenta. Největší pokles vykázal stejně jako u kategorie D15+ hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,99 procentního bodu na podíl 26,23 procenta. Citelný pokles o 0,64 procentního bodu na hodnotu 2,89 procenta vykázala i ČT 2, o 0,63 procentního bodu klesla na hodnotu 11,76 procenta televize Prima.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova na nejlepších číslech za letošní rok, ČT 1 nejníž od července

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se minulý týden nejlépe vedlo skupině Nova. Pět jejích volně šířených kanálů oslovilo v průměru 36,52 procenta publika, což však bylo o 1,57 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Na druhou pozici poskočila Česká televize, která si jako jediná polepšila, a to o 1,81 procentního bodu na podíl 23,90 procenta. Třetí v pořadí Prima Group vykázala kumulovaný podíl 22,51 procenta a v porovnání s předminulým týdnem si pohoršila o 0,21 procentního bodu.

Kanály – průměrné podíly (43. týden 2013)
Graf podílu kanálů (43. týden 2013)
Graf podílu skupin (43. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 43. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 43. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, která rostla o 2,57 procentního bodu na hodnotu 7,88 procenta. Nezanedbatelný růst o 1,93 procentního bodu na hodnotu 3,86 procenta zaznamenaly i televize zastupované agenturou Atmedia. Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Primy – spadnul o 5,94 procentního bodu na podíl 14,33 procenta. O víc než jeden procentní bod si pohoršily i ČT 2 a TV Barrandov, o necelý procentní bod pak Nova Cinema. Pokles o 0,67 procentního bodu na hodnotu 14,98 procenta vykázala rovněž ČT 1.

V meziročním srovnání souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin v zemi na dospělém publiku starším 15 let si nejlépe vedla Nova Group, která si polepšila o 2,21 procentního bodu na hodnotu 32,02 procenta. Rostla i Česká televize na druhé pozici, která poskočila o 1,49 procentního bodu na podíl 29,44 procenta. Prima Group na třetím místě jako jediná meziročně klesala, a to docela významně – o 3,89 procentního bodu na hodnotu 22,44 procenta. Nepomohl jí ani růst Primy love, ani nový kanál Prima Zoom, ztráta hlavního kanálu Primy byla příliš veliká.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54, na kterou se zaměřuje televize Nova i většina inzerentů, si meziročně nejvíc polepšila opět zpravodajská ČT 24. Rostla o 2,63 procentního bodu na hodnotu 5,56 procenta. Růst o 1,33 procentního bodu na podíl 4,01 procenta vykázaly i stanice zastupované agenturou Atmedia. Největší pokles zaznamenal hlavní program Primy, který si pohoršil o 5,96 procentního bodu na hodnotu 11,76 procenta. O víc než procentní bod meziročně klesaly i TV Barrandov, ČT 2 a Nova Cinema, a výrazněji si pohoršila i ČT 1 či ostatní neměřené televize.

Z meziročního porovnání výkonu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vyšla nejlépe Nova Group, která si také nejvíce polepšila – o 2,73 procentního bodu na podíl 36,52 procenta. Růst o 2,19 procentního bodu na hodnotu 23,90 procenta vykázala i Česká televize. Jako jediná meziročně klesala skupina Prima, která si pohoršila o 3,62 procentního bodu na podíl 22,51 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).