Hlavní navigace

ČT 2 klesla minulý týden na absolutní dno, porazila ji i Prima Cool

20. 1. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
20. 1. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejnižšího celodenního podílu na dospělém publiku za svoji existenci dosáhnul minulý týden druhý program České televize. Sledovalo jej dokonce méně diváků než Primu Cool, druhý program Primy, a už tradičně jej předběhla i sesterská ČT 24. Nejsledovanější české televizi Nova se nepodařilo v týdenních číslech přehoupnout přes hranici 30 procent a televize Prima v denních i večerních podílech zůstala až za ČT 1 jako třetí televize na trhu.

ČT 2 minulý týden oslovovala po celý den v průměru 3,11 procenta dospělého publika, což je o 0,27 procentního bodu méně než v prvním lednovém týdnu a absolutně nejméně od zavedení peoplemetrů v roce 1998. V hlavním vysílacím čase Dvojka dosáhla průměrného podílu 2,45 procenta. Oproti tomu program ČT 1 si mírně polepšil. V celodenních číslech stoupnul o 0,38 procentního bodu na 17,98 procenta a během prime time dokonce až na rovných 21 procent, přičemž rozdíl mezi Jedničkou a Novou dělal jen deset procentních bodů.

Vysoko se udržela i zpravodajská ČT 24, již minulý týden upřednostňovalo po celý den v průměru 4,39 procenta dospělého publika (o čtyři setiny procentního bodu více než v předminulém týdnu), zatímco ve večerních časech její podíl tradičně klesnul, tentokrát na 2,61 procenta (i tento podíl ale stačil na to, aby ČT 24 v prime time porazila sesterskou ČT 2). Výrazný pokles zasáhnul sportovní ČT 4, která v celodenních číslech dosáhla podílu 1,91 procenta – o 1,45 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech klesla až na průměrných 1,33 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Televize Nova si sice oproti prvnímu lednovému týdnu polepšila, celodenní průměrný podíl na dospělém publiku 29,08 procenta si ale rozhodně za rámeček nedá. I když pro ni znamená mezitýdenní nárůst o 2,27 procentního bodu. Během prime time Nova dosáhla rovněž podprůměrného podílu 30,93 procenta. Mírný pokles se nevyhnul ani filmovému kanálu Nova Cinema, který sledovalo po celý den 4,06 procenta dospělého publika (pokles o čtyři setiny procentního bodu), kdežto během prime time 4,47 procenta. Ani jedno číslo nestačilo na konkurenční TV Barrandov.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Televize Prima minulý týden pokračovala v pozvolném poklesu. Po celý den zaujala v průměru 17,54 procenta dospělého publika, což je o 0,21 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ani tentokrát to nestačilo na ČT 1, která si udržela pozici dvojky na trhu. V hlavním vysílacím čase Prima dosáhla průměrného podílu 18,48 procenta, ale ani to na ČT 1 nestačilo. O jednu setinu procentního bodu v celodenních číslech klesla i Prima Cool, která vykázala podíl 3,15 procenta. Poprvé však porazila program ČT 2 a během prime time si dokonce polepšila až na 3,18 procenta.

BRAND24

Mírnému poklesu se minulý týden nevyhnula ani televize Barrandov, kterou po celý den upřednostňovalo v průměru 5,56 procenta dospělého publika. To je o šest setin procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase podíl Barrandova mírně stoupnul na průměrných 5,62 procenta a v obou sledovaných časech si tato stanice udržela pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Nijak výrazně ji neohrozila ani Nova Cinema, ani rostoucí ČT 24, které v celodenních číslech pomáhají Události v regionech, vysílané už jen pouze na tomto programu.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,52 procenta, což je o 0,23 procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,87 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 10,70 procenta, o 0,88 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 8,06 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).