Hlavní navigace

ČT 1 trvale pod 20 procenty podílu na publiku?

28. 3. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
28. 3. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Prvnímu programu České televize se nedaří v týdenních průměrných podílech na dospělém publiku za celý den dosahovat hodnoty 20 procent, což bylo v loňském roce naprosto běžné. Minulý týden sledovalo ČT 1 po celý den v průměru 19,43 procenta diváků starších 15 let, kteří měli zrovna zapnutý televizor (o 0,39 procentního bodu méně než v předminulém týdnu).

GRAF: Podíly českých televizí na divácích za 12. týden 2009 (PDF, 23kB)

Pod hranicí 20 procent se ČT 1 drží už pátý týden za sebou. V loňském roce touto dobou dosahovala podílů o jeden až dva procentní body vyšších. Horší výsledky vykazuje Jednička také v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin. Minulý týden ji v těchto časech sledovalo v průměru 20,50 procenta dospělého publika. Obvyklo však ČT 1 dosahovala během prime time hodnot od 22 do 25 procent.

Zájem klesal minulý týden rovněž o program ČT 2. Po celý den je sledovalo v průměru 6,57 procenta dospělého publika, což bylo o 1,42 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase zájem o ČT 2 tradičně ještě klesl na průměrných 5,22 procenta diváků starších 15 let, kteří zrovna trávili večer u televize.

TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí za roky 2008 a 2009

Výrazně si polepšil zpravodajský kanál ČT 24, zejména kvůli vládní krizi. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku dosáhl hodnoty 2,04 procenta, což je o 0,54 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time ale jeho podíl klesl na 0,94 procenta. Sportovnímu kanálu ČT 4 diváci minulý týden ubývali. Po celý den dosáhl průměrného podílu 1,16 procenta (o 0,15 procentního bodu méně než minule), během prime time si ale polepšil na 1,24 procenta.

Podíl televize Nova na dospělém publiku v uplynulém týdnu spíše stagnoval. V celodenních číslech klesl z 38,46 na 38,44 procenta, v hlavním vysílacím čase pak Nova tradičně zaujala mnohem více diváků – konkrétně 43,04 procenta z těch, kteří trávili večer u televize. Rekordní čísla vykázal za minulý týden filmový kanál Nova Cinema. Po celý den jej v průměru sledovalo 1,76 procenta dospělého publika (o 0,56 procentního bodu více než minule), během prime time dokonce 1,87 procenta.

Tipy C

Primě naopak podíl na sledovanosti mírně klesl. V celodenních číslech z 16,86 na 16,75 procenta, v hlavním vysílacím čase si pak polepšila na průměrných 17,14 procenta. I tak ale Prima zaostává za prvním programem České televize, kterému kdysi výrazně dýchala na záda a během letních měsíců jej pravidelně v podílech na sledovanosti porážela.

Výrazně dobře se minulý týden dařilo malým kabelovým a satelitním televizím. Po celý den je ladilo v průměru 13,85 procenta diváků starších 15 let, kteří zrovna sledovali televizi. To je o 0,99 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během hlavního vysílacího času pak jejich průměrný podíl na dospělém publiku klesl na průměrných 10,05 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).