Hlavní navigace

ČT 1 se v úterý propadla na podíl 11%, Prima s letošním rekordem 24%

21. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
21. 12. 2011

UVNITŘ GRAF Mimořádné změny ve večerním vysílání, které reflektovaly úmrtí prvního českého prezidenta Václava Havla, vedly v úterý večer k propadu sledovanosti prvního programu České televize. Už tak slabý tradiční výsledek ČT 1 klesl ještě pod dlouhodobý průměr, Jednička oslovila po celý den v průměru jen 11,04 procenta dospělého publika. V hlavním vysílacím čase po 20. hodině podíl ČT 1 dokonce klesl pod hranici 10 procent. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti televizí, které pro Asociaci televizních organizací (ATO) provádí společnost Mediaresearch.

K TÉMATU: Tryzna za Havla v neděli posílila menší televize: hlavně Novu Cinema a Barrandov

Ještě horšího výsledku dosáhla ČT 1 u mladšího publika od 15 do 54. V této cílové skupině oslovila po celý den v průměru 10,23 procenta publika. Naopak výrazný nárůst zaznamenala televize Prima, která u nejširší cílové skupiny diváků starších 15 let dosáhla letošního nejlepšího celodenního podílu: 24,10 procenta. Pomohlo jí k tomu speciální vydání kulinářského pořadu VIP Prostřeno, který nasadila na 20:00. V tomto čase byla nejsledovanější českou televizí.

ČTĚTE TAKÉ: Prima jako jediná nemění kvůli smutku program, pouze upravila logo

Za tímto výsledkem stojí zejména obliba podvečerního pořadu Prostřeno! Úterní díl zaznamenal jednu z nejvyšších sledovaností vůbec a v průměru ho vidělo 1 149 tis. diváků z CS D15+ při podílu na trhu 40,19 procenta. Na jeho úspěch poté navázalo po 20. hodině VIP Prostřeno!, které se v době svého vysílání stalo vůbec nejsledovanějším pořadem na televizních obrazovkách. V cílové skupině D15+ jej sledovalo 1 440 tis. diváků při podílu na trhu 35,60 procenta! informoval PR koordinátor Primy Václav Mazánek.

Zdroj: FTV Prima/ATO – Mediaresearch

Nad hranici milionu diváků se poprvé dostal i publicistický pořad Soukromá dramata. Konkrétně je zhlédlo 1 025 tis. diváků při podílu na trhu 27,99 procenta, uvedl Mazánek. V celodenním podílu na dospělém publiku Prima zaostávala za vedoucí Novou jen o 4,58 procentního bodu. V cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programuje Nova, byl ale rozdíl mnohem výraznější: zatímco Nova dosáhla celodenního podílu 32,39 procenta, Prima pouze 20,22 procenta.

Česká televize nakonec bodovala upraveným programem alespoň na zpravodajské ČT 24, jejíž celodenní podíl na dospělém publiku zůstal nad pětiprocentní hranicí. Konkrétně dosáhl hodnoty 5,2 procenta, což bylo víc, než v úterý dosáhla televize Barrandov. U mladších diváků od 15 do 54 pak ČT 24 zaznamenala celodenní průměrný podíl 3,8 procenta.

Podíly tří největších televizí na publiku v úterý 20. prosince 2011 (D15+, %)

Nova – 28,68

Prima – 24,10

ČT 1 – 11,04

Tipy C

Podíly tří největších televizí na publiku v úterý 20. prosince 2011 (D15–54, %)

Nova – 32,39

Prima – 20,22

ČT 1 – 10,23

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).