Hlavní navigace

ČT 1 ani Primě podzim nesvědčí, sahají si až na dno sledovanosti

23. 9. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
23. 9. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Velmi špatných podílů na trhu dosáhly poslední letní týden první program České televize a televize Prima. Naopak Nova se může radovat: pokud by se sečetly podíly obou jejích největších konkurentů za minulý týden, na výsledek Novy by jim to nestačilo. Skokanem uplynulého týdne ale není Nova, nýbrž program ČT 2.

Česká televize bude muset rychle něco vymyslet, protože její první program se po letních prázdninách potácí na hrozivě nízkých číslech. Minulý týden sledovalo ČT 1 po celý den v průměru 17,53 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o pět setin procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla ČT 1 průměrného podílu 19 procent. Naopak ČT 2 se dařilo dobře. V celodenních číslech vykázala průměrnou hodnotu 6,40 procenta a polepšila si tak o 1,96 procentního bodu. Během prime time ale podíl Dvojky klesl na 5,27 procenta.

Čistě digitálním programům ČT se minulý týden dařilo. Sportovní ČT 4 dosáhla celodenního průměrného podílu 1,88 procenta, což je o 0,53 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase dokonce průměrný denní podíl ČT 4 stoupnul na 2,15 procenta. Stoupala i zpravodajská ČT 24: v celodenních číslech z 2,28 na 2,44 procenta, během prime time ale její průměrný denní podíl klesl na hodnotu 1,39 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Slušnou sledovanost si udržuje televize Nova, jejíž hlavní program minulý týden zaznamenal druhý největší nárůst v podílu na trhu po ČT 2. Novu po celý den sledovalo v průměru 39,48 procenta dospělého publika, o 0,50 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase podíl Novy vystoupal až na 44,63 procenta. Filmový kanál Nova Cinema ale o diváky přicházel. Po celý den jej sledovalo v průměru 1,90 procenta dospělého publika, což je o 0,14 procentního bodu méně než minule. Během prime time ale podíl tohoto programu stoupl na 2,17 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Děsivý propad poznamenal minulý týden televizi Prima. Její hlavní program dosáhl v celodenních číslech průměrného podílu 16,21 procenta, o 1,74 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si pak Primu zapnulo v průměru jen 15,31 procenta dospělé populace. Zájem klesal také o Primu Cool, v celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 0,85 procenta, o 0,18 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech se tento podíl ještě zhoršil na 0,78 procenta.

BRAND24

Klesala také plnoformátová digitální televize Barrandov, které nepomohlo ani přesunutí vlastního seriálu Odsouzené do pozdějšího vysílacího času. Barrandov minulý týden ladilo po celý den v průměru 2,22 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,15 procentního bodu méně než předminulý týden. V hlavním vysílacím čase pak průměrný denní podíl Barrandova na dospělém publiku klesl na 1,50 procenta.

Diváci utíkali rovněž od malých kabelových a satelitních televizí. Skupinu „ostatních stanic“ sledovalo po celý den v průměru 11,09 procenta dospělého publika, o 0,80 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time jejich podíl výrazně klesl na 7,79 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).