Hlavní navigace

Český rozhlas upustil od značky ČRo 5 pro regionální studia

1. 6. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
1. 6. 2010

Regionální studia Českého rozhlasu nebudou používat ve svém názvu značku „Český rozhlas 5“, jak původně navrhoval prozatímní ředitel ČRo Peter Duhan. Veřejnoprávní rozhlas si nechal udělat průzkum, z něhož vyplynulo, že by se takový krok nesetkal s příznivým ohlasem u posluchačů. Duhan přitom ještě letos v březnu naznačoval, že značka Český rozhlas 5 je zajímavá a je škoda, že ji rozhlas více nevyužívá.

ROZHOVOR: Hudba je náš katastrofální problém, připouští ředitel Českého rozhlasu

Český rozhlas si nechal testovat koncept značky Český rozhlas 5 jako „umbrella brand“ sítě regionálních stanic. Test jednoznačně ukázal nefunkčnost této značky, sdělil serveru DigiZone.cz vedoucí odboru komunikace ČRo René Zavoral. Marketingová konference ČRo vzala tento test na vědomí a doporučila jako další postup užívat toto označení jen pro obchodní účely, nikoliv pro marketingovou komunikaci, dodal.

K TÉMATU: Český rozhlas uvažuje o úplném zrušení stanice Praha, s digitalizací poč­ká

Duhan v březnovém rozhovoru pro DigiZone.cz řekl, že by značka Český rozhlas 5 měla zastřešovat celou síť regionálních studií ČRo. My s ní vůbec nepracujeme. Spousta lidí ji vůbec nezná. Marketingově není vůbec ošetřena. Zástupcům regionů jsem řekl, že bych uvítal, kdyby se zamysleli nad touto značkou a začali uvažovat o nějakém zastřešujícím centru regionálního vysílání, uvedl tehdy Duhan.

BRAND24

Prozatímní šéf rozhlasu také navrhoval sjednocení formátu názvů jednotlivých regionálních studií. Některá totiž nesou název krajského města, jiná obecnější název (např. ČRo Sever nebo ČRo Region Střední Čechy). Rozhlas nedávno požádal patentový úřad o registraci ochranné známky Rádio Olomouc, podle Zavorala ale tato registrace nesouvisí s plánovaným přejmenováním všech regionálních studií ČRo.

Český rozhlas požádal o registraci ochranné známky Rádio Olomouc z čistě strategických důvodů, které v tuto chvíli nesouvisí s brandovou strategií ČRo, odpověděl Zavoral na dotaz serveru DigiZone.cz.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).