Hlavní navigace

Česká televize v srpnu nad Novou, v celodenním podílu u D15+ byla lídrem trhu

12. 9. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Nova si ale podržela pozici jedničky na trhu u „svojí“ cílové skupiny diváků od 15 do 54 let. U dospělých nad 15 let jako jediná skupina meziročně stoupala.

Začátek podzimní sezóny se nejvíce povedl České televizi. Tedy alespoň co se týče průměrného celodenního podílu na dospělém publiku za všechny její kanály během srpna. Za celý měsíc ČT vykázala souhrnný podíl 30,23 procenta a těsně tak porazila skupinu Nova, která vykázala podíl 29,81 procenta. Prima Group skončila třetí s podílem 21,61 procenta. Vyplývá to z pravidelné měsíční monitorovací zprávy společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO).

K TÉMATU: V červenci nejvíc stoupala ČT 1, meziročně pouze skupina Nova

ČT byla také jedinou ze tří velkých televizních skupin v Česku, která si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku polepšila. Oproti červenci její podíl stoupnul o 0,37 procentního bodu, zatímco Nova si pohoršila o 0,45 procentního bodu a Prima o 0,36 procentního bodu. Meziročně ale ČT klesala. Oproti srpnu 2012, kdy jí hodně pomáhaly letní olympijské hry v Londýně, si pohoršila o 3,24 procentního bodu. Meziroční pokles o 2,55 procentního bodu vykázala i Prima Group, zatímco skupina Nova jako jediná stoupala – o 3,91 procentního bodu.

Z jednotlivých televizních stanic v srpnu oproti červenci nejvíce stoupala ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let si polepšila o 0,81 procentního bodu na hodnotu 3,72 procenta. Naopak největší pokles potkal ČT 1, která si pohoršila o 0,58 procentního bodu na podíl 15,98 procenta. V meziročním srovnání se srpnem 2012 nejvíce stoupla zpravodajská ČT 24, a to o 1,02 procentního bodu. Výrazný nárůst o 2,27 procentního bodu na hodnotu 4,38 procenta vykázaly i televize zastupované agenturou Atmedia. Největší meziroční pokles připadl na hlavní kanál Primy (o 4,89 procentního bodu na hodnotu 13,15 procenta), těsně následovaný ČT Sport (pokles o 4,12 procentního bodu na 3,72 procenta).

Průměrné celodenní podíly televizí za srpen 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Měsíční podíl D15+ Oproti červenci 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 15,98 - 0,58 – 0,16
ČT 2 4,36 + 0,21 + 0,02
ČT Sport 3,72 + 0,81 – 4,12
ČT 24 6,17 – 0,07 + 1,02
Nova 21,50 + 0,29 + 0,52
Nova Cinema 4,22 – 0,40 – 0,70
Fanda 1,43 – 0,57 – nevysílal –
Smíchov 1,50 + 0,16 – nevysílal –
Telka 1,15 + 0,10 – nevysílala –
Prima family 13,15 - 0,22 - 4,89
Prima Cool 3,97 + 0,06 + 0,24
Prima love 2,33 – 0,16 – 0,06
Prima Zoom 2,16 – 0,03 – nevysílala –
TV Barrandov 4,78 + 0,22 – 0,36
Atmedia 4,38 + 0,16 + 2,27
ostatní TV 9,19 + 0,07 – 0,03
Průměrné celodenní podíly TV skupin za srpen 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Skupina Měsíční podíl D15+ Oproti červenci 2013 Meziroční vývoj
ČT Group 30,23 + 0,37 – 3,24
Nova Group 29,81 – 0,45 + 3,91
Prima Group 21,61 – 0,36 – 2,55

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let v srpnu oproti červenci nejvíce stoupal hlavní kanál Primy, který si polepšil startem čtvrté řady reality show VyVolení. Ten mu pomohl vystoupat o 0,98 procentního bodu na hodnotu 10,92 procenta. Naopak nejvíce klesala Nova Cinema, která si ve srovnání s prvním prázdninovým měsícem pohoršila o 0,87 procentního bodu na hodnotu 5,05 procenta.

BRAND24

V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných podílů na publiku od 15 do 54 let si v srpnu nejlépe vedla Nova Group, jejichž pět volně šířených kanálů oslovilo 34,88 procenta publika. Oproti červenci si ale Nova pohoršila o 0,90 procentního bodu, meziročně ale stoupla o 5,01 procentního bodu. Česká televize skončila druhá s podílem 23,66 procenta, o 0,53 procentního bodu lepším než v červenci (meziročně klesla o 4,59 procentního bodu). Stoupala i v pořadí třetí skupina Prima, která si v srpnu oproti červenci polepšila o 0,68 procentního bodu na hodnotu 22,51 procenta, meziročně klesla ale o jeden procentní bod.

Průměrné celodenní podíly televizí za srpen 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Měsíční podíl D15–54 Oproti červenci 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 12,15 – 0,73 –0,26
ČT 2 4,15 + 0,25 –0,23
ČT Sport 3,72 + 0,89 –4,46
ČT 24 3,64 + 0,13 +0,36
Nova 24,68 + 0,32 +0,88
Nova Cinema 5,05 - 0,87 –1,01
Fanda 1,74 – 0,64 – nevysílal –
Smíchov 2,37 + 0,25 – nevysílal –
Telka 1,03 + 0,04 – nevysílala –
Prima family 10,92 + 0,98 –4,14
Prima Cool 6,08 – 0,03 +0,51
Prima love 3,04 – 0,20 +0,16
Prima Zoom 2,47 – 0,07 – nevysílala –
TV Barrandov 3,94 – 0,14 –0,86
Atmedia 4,21 + 0,09 1,21
ostatní TV 10,80 – 0,26 +0,23
Průměrné celodenní podíly TV skupin za srpen 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Skupina Měsíční podíl D15–54 Oproti červenci 2013 Meziroční vývoj
ČT Group 23,66 + 0,53 – 4,59
Nova Group 34,88 – 0,90 + 5,01
Prima Group 22,51 + 0,68 – 1,00

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).