Hlavní navigace

Česká televize minulý týden lídrem trhu, porazila Novu. Nejvíc ale stoupal Fanda

7. 7. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: Česká televize, Nova
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupina Nova si udržela prvenství ve „své“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let. Meziročně nejvíc stoupala ČT1, u mladších diváků Prima Cool.

Mezitýdenní vývoj (vs. 26. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Druhý letní reprízovací týden hrál do karet České televizi. Jako skupina v souhrnném celodenním podílu všech svých programů na publiku starším 15 let porazila Novu a stala se lídrem trhu. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 1,09 procentního bodu na hodnotu 29,18 procenta. Oproti tomu skupina Nova ztratila 3,90 procentního bodu a propadla se na souhrnný podíl 28,36 procenta (především kvůli hlavnímu kanálu a Nově Cinema). Mírný pokles zaznamenala také skupina Prima, která si pohoršila o 0,17 procentního bodu na hodnotu 21,36 procenta. Naopak nárůst zaznamenala skupina Barrandov, která si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,56 procentního bodu na celkový podíl 6,19 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Jak zamíchal první „reprízovací“ letní týden sledovaností televizí?

Z jednotlivých televizních programů minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce stoupal Fanda, který vysílal přenosy z tenisového Wimbledonu. Jeho podíl narostl o 1,50 procentního bodu na hodnotu 2,67 procenta. Ještě větší růst ale zaznamenala skupina „ostatních“ neměřených televizních stanic, jejíž podíl vzrostl o 1,99 procentního bodu na celkových 10,06 procenta. Dařilo se i ČT1, která si polepšila o 0,62 procentního bodu na 15,69 procenta, a hlavnímu kanálu Barrandova (+ 0,51 procentního bodu na 5,19 procenta). Naopak největší propad zaznamenal hlavní kanál Novy, který přišel o 4,68 procentního bodu a vykázal průměrný podíl 18,20 procenta. Nedařilo se ani Nově Cinema (- 0,98 procentního bodu na 4,12 procenta) a hlavnímu kanálu Primy (- 0,60 procentního bodu na 13,29 procenta).

Top 10 všechny stanice (27. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden z jednotlivých televizních stanic nejvíce stoupal Fanda. Oproti předminulému týdnu si v průměrném celodenním podílu na sledovanosti polepšil o 1,39 procentního bodu na hodnotu 2,76 procenta. Ještě významněji rostl podíl „ostatních“ neměřených stanic, které v celkovém součtu stouply o 2,52 procentního bodu na hodnotu 11,57 procenta. Významně si polepšila také Prima Cool, která přinesla premiérové díly Teorie velkého třesku a Simpsonových. Její podíl díky tomu povyskočil o 1,24 procentního bodu na 6,53 procenta. ČT1 si polepšila o 0,83 procentního bodu na 12,05 procenta. Opačný trend vykázal hlavní kanál Novy (- 4,22 procentního bodu na 22,23 procenta), Nova Cinema (- 1,46 procentního bodu na 5,92 procenta) a „velká“ Prima (- 0,58 procentního bodu na 10,43 procenta).

MINULÝ ROK: Prima skokanem minulého týdne, Česká televize jako skupina nad Novou

Nova zaznamenala významný pokles i jako skupina, i když u mladšího publika od 15 do 54 let si dokázala udržet pozici lídra trhu. V součtu všech svých pěti volně šířených kanálů si ale v porovnání s předminulým týdnem pohoršila o rekordních 4,13 procentního bodu na hodnotu 34,60 procenta. To Česká televize zaznamenala růst o 0,86 procentního bodu na celkový podíl 23,19 procenta. Rostla také skupina Prima, a to o 0,54 procentního bodu na 21,95 procenta. V jejím případě se na celkovém růstu podepsala hlavně Prima Cool, protože hlavní kanál Primy, ale i dokumentární stanice Prima Zoom, oproti předminulému týdnu klesaly. Mírný pokles o sedm setin procentního bodu na hodnotu 4,16 procenta zaznamenala i skupina Barrandov.

Kanály – průměrné podíly (27. týden 2015)
Graf podílu kanálů (27. týden 2015)
Graf podílu skupin (27. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 27. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým prázdninovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT1. Připsala si 1,63 procentního bodu na hodnotu 15,69 procenta. Dařilo se také „ostatním“ neměřeným stanicím, které v součtu vykázaly podíl o 1,35 procentního bodu vyšší než loni (10,06 procenta). Významně si polepšila zpravodajská ČT24 (+ 0,93 procentního bodu na 4,94 procenta) a Prima Cool (+ 0,54 procentního bodu na 3,76 procenta). Naopak největší pokles potkal ČT Sport, která loni touto dobou vysílala mistrovství světa ve fotbale. Meziročně si pohoršila o 4,50 procentního bodu na hodnotu 2,31 procenta. Klesal také hlavní kanál Novy (- 0,82 procentního bodu na 18,20 procenta) a Fanda (- 0,81 procentního bodu na 2,67 procenta).

Z celých televizních skupin zaznamenala meziroční růst pouze skupina Barrandov. Ta si ve srovnání s loňským rokem, díky dvěma novým kanálům, polepšila o 1,46 procentního bodu na celkový podíl 6,19 procenta. Česká televize meziročně klesla o 0,82 procentního bodu na letošních 29,18 procenta. Nova se propadla dokonce o 1,67 procentního bodu na aktuálních 28,36 procenta (hlavně díky „velké“ Nově, Nově Cinema a Fandovi). Skupina Prima zaznamenala mírný pokles o 0,18 procentního bodu na hodnotu 21,36 procenta. Propadla by se více, nebýt slušného meziročního nárůstu Primy Cool. Ostatní tři programy skupiny totiž meziročně klesaly. Nejvíc hlavní kanál, který se propadl o téměř stejnou hodnotu, o jakou narostl Cool.

Tipy C

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let zaznamenala největší meziroční nárůst v průměrném celodenním podílu na sledovanosti Prima Cool. Polepšila si o 1,43 procentního bodu na hodnotu 6,53 procenta, což bylo významně víc, než dosáhla konkurenční Nova Cinema. Obdobně rostl i podíl „ostatních“ neměřených stanic (+ 1,40 procentního bodu na 11,57 procenta). Významně si polepšila také ČT1 (+ 1,01 procentního bodu na 12,05 procenta) a hlavní kanál Novy (+ 0,43 procentního bodu na 22,23 procenta). Naopak největší meziroční pokles vykázala kvůli loňskému fotbalovému šampionátu v Brazílii ČT Sport, která se propadla o 5,03 procentního bodu na hodnotu 2,12 procenta. Klesaly i televize zastupované agenturou Atmedia (- 1,28 procentního bodu na 2,77 procenta) a Fanda (- 0,87 procentního bodu na 2,76 procenta).

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně nejvíce připsala skupina Barrandov. Díky dvěma novým tematickým kanálům si polepšila o 0,99 procentního bodu na hodnotu 4,16 procenta. Obdobně rostla i skupina Prima, která si polepšila o 0,92 procentního bodu na letošních 21,95 procenta. Skupina Nova a Česká televize vykázaly u mladšího publika meziroční pokles. Nova celkem malý, pohoršila si o 0,36 procentního bodu na celkových 34,60 procenta, Česká televize se kvůli loňskému mistrovství světa ve fotbale propadla o citelných 3,44 procentního bodu na hodnotu 23,19 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).